Annons:
Läst 2084 ggr
Lolai
2015-10-16 11:45

Nybörjare

Jag är ny här och vet inte om detta inlägg kommer rätt. Jag är en tjej som har återupptagit min andlighet kan man säga, jag har låtit den vila i många år men har alltid litat på min inte känsla och det har vart klockrent. Nu skulle jag behöva lite vägledning, jag har alltid sett och känt av närvaro. Men under perioder mer eller mindre. För två månader sedan lämnade min kärlek mig för att pröva lyckan någonannanstans. Jag lät honom gå, för jag visste att han kommer tillbaka. Nu börjar jag däremot bli väldigt osäker på mig själv, vet inte vad som är mitt egos röst och min intuition. Jag har förlorat den säkerheten i mig själv. Jag vet att jag har "de mina" runt om mig, jag känner deras närvaro. Jag har bara ingen i jordelivet jag kan prata med om detta, någon som förstår och kan tolka. Jag har därför en liten förhoppning att det finns någon/några som har varit med lite längre i gamet som vill svara mig. Jag har hundra frågor :) Har börjat meditera, det går riktigt bra om jag får säga det själv. Ibland ser jag inget men får en låt som spelas inne i mitt huvud. Men jag undrar, kan hjärnan spela ett spratt under meditationen? Så att de bilder jag får inte alls är meddelanden utan min egna vilja? Som exempel, jag önskar inget hellre än att han kommer tillbaka, att vi blir en familj igen, får flera barn. Jag har önskat och jag har bett att det ska bli så. Något i mig har hela tiden sagt, det är inte klart mellan oss. Jag har bett om tecken och fått det i alla dess former, fjädrar trollsländor och fjärilar. Han fattas mig som ett tomrum i mitt hjärta. Under meditation har både min mage växt och jag har fått ordet tid lysande i blått och vitt. Jag ser mycket färger när jag mediterar. Så, häromdagen under en meditation såg jag en bild på 2 små barn och 3 små änglar, änglarna var inte större än min hand. Jag blev chockad men otroligt glad, är det mina frågade jag och änglarna skrattade glatt. Dagen efter bad jag som vanligt om änglarnas närvaro och skydd och frågade helt sonika, kommer han tillbaka? Jag såg en stor stjärna. För mig betyder en stjärna något lyckat men ändå tvivlar jag, så igår blev jag frustrerad och bad rakt ut, ge mig ett tecken om han verkligen kommer, om jag inte går och väntar förgäves! Det tog 3 minuter så ringde han, ang sonen, men ändå. Jag tackade för det. När jag sedan mediterade frågade jag vad betyder stjärnan? Varpå en nyckelpiga visar sig, vad vill du säga mig lilla nyckelpiga? Pling! Sms, från honom. Jag vet inte som sagt, hur jag ska tolka allt.. Jag vet hur jag vill tolka, men jag litar inte helt och fullt på min egna förmåga. Det här blev både mycket och säkert väldigt rörigt, men jag hoppas ändå att någon vill hjälpa mig.. Jag har sett mycket och har många fler frågor om någon vill svara. Tack så väldigt mycket för det isåfall ❤️

Annons:
Lolai
2015-10-16 11:50
#1

Jag kanske borde tillägga att han faktiskt har en annan nu och mina frågor har inte bara varit om han kommer tillbaka utan mer; lämnar han henne för att komma tillbaka till mig. Det gick lite fort där när jag skrev :)

Tride
2015-10-22 11:45
#2

Lola, det här är tyvärr ingen sajt för svar på personliga problem. Kanske någon här ändå känner för att svara, men jag uppmanar dig att söka vidare i forumet efter en mer passande sajt. Jag har heller inget bra förslag.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

doddel34
2015-10-23 18:49
#3

Tride: Handlar inte andlig utveckling om att komma över i så fall de hinder man har? Att utesluta någon för den har problem är ju galet. Det är motsatsen till utveckling. Hårt och väldigt inrutat. 

Lolai: Skriv PM till mig så kan vi prata lite om du behöver input från fler håll, tror inte detta är bra ställe då flera inlägg tycks tyda på intolerans. Så vi kan ta det VIA PM. Använd denna sida som ett exempel på inrutningan av utveckling framför en hjälpa av det. Det gör jag…

[Danceoflove]
2015-10-23 20:18
#4

#2 Vad är andlig utveckling för dig? Det hade varit intressant att höra, men kanske i en annan tråd. #0 Hoppas du hittar någon att bolla dina frågor med! Jag känner tyvärr inte att jag är rätt person för dina funderingar.

doddel34
2015-10-23 20:36
#5

Danceoflove: Grunden är förstående för andras problematik, inte utesluta dem för de har svårt. Det är jobbigt att lära sig saker. Att andra inte har jobbigt nu är bra men nästa gång kanske du har jobbigt i din utveckling. Då vill du ha stöd i det. Vad stödet än må vara inte: sök hjälp för det där… Det var just det hon gjorde…

[Danceoflove]
2015-10-23 20:51
#6

Doddle, håller med. Att våga be om råd är viktigt. Modigt TS! Såklart ok att höra av sig till mig med! … Men är inte på nätet så ofta bara.

Annons:
Lolai
2015-10-27 21:34
#7

#2 jag får då be så mkt om ursäkt om mina frågor hamnade "fel" #3 doddel34 tack för din förståelse. Jag har PM:at dig #6 Danceoflove Tackar, ja för mig personligen så var detta faktiskt modigt. Känner jag själv, jag är ingen som brukar be om hjälp men nu kände jag att detta fixar jag inte på egen hand.

Upp till toppen
Annons: