Annons:
Läst 1902 ggr
C o e X i s T
10/9/15, 9:22 PM

Kärlekens sanna Gud

Bibeln, Koranen, Vedarullarna och alla heliga skrifter förlorar sitt värde då de tolkas med hjärtan av våld och förakt, hjärtan som drar skam över sin religion. Dessa skrifter blir endast fullkomliga då de tolkas med fredens och försoningens hjärta; för Gud, Allah är fullkomlig kärlek, frihet och nåd. Därför kan varken IS, Israels ockupationsmakt eller korsfararna i de forna dagarna kalla sig "heliga" eller "troende", för de har genom sin egen tolkning endast våldet och föraktet till gud - inte kärleken och livet - den sanna Gud som är Bibelns, Koranens, Vedarullarnas och alla heliga skrifters sanna Gud, Skapare och Medvetande.

Annons:
[Silverräv69]
10/15/15, 1:13 PM
#1

Vackert skrivet, den tanken har slagit mig många ggr också. Skenheliga är är vad de är och inget kan vinnas med våld, hat och rädsla!

Internettan
10/17/15, 11:34 PM
#2

Det är en enorm okunskap att påstå att alla de olika religionerna skulle ha samma Gud och samma kärna av sanning. Då vet man inte vad de står för. Då har man skapat en alldeles egen tro och sen diskvalificerar man de "heliga skrifterna" - det enda som kan motsäga denna egna tro. 

Kärlek utan sanning är inte kärlek.

"Every point of view is a view from a point."

[Danceoflove]
10/18/15, 11:49 AM
#3

Tack för budskapen som stärker min övertygelse åter igen: Kärlek är oändligt mycket större än människors uttalanden som "jag har rätt och du har fel", "jag har kunskap men inte du". Meningen behöver även klara av påfrestningen att vändas kanske: Sanning utan kärlek är ingen sanning. Kärnor av osanning skapas av människor. Vi är väl alla människor utan undantag? Endast skaparen vet sanningen.

Maria
10/18/15, 12:46 PM
#4

#2 Du har en väldigt märklig syn på omvärlden och dina medmänniskor.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

white lady
10/18/15, 9:47 PM
#5

#2 Hur skapar man en helt egen tro?

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Internettan
10/23/15, 10:16 PM
#6

#4:

Vad har jag för syn?

#5:

Genom fantasi och tro.

"Every point of view is a view from a point."

Annons:
white lady
10/24/15, 10:54 AM
#7

#6 Fast de heliga skrifterna ÄR ju skrivna med fantasi och tro ?

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

C o e X i s T
10/25/15, 7:19 PM
#8

#4 Alla människor har kärlekens och hatets valmöjlighet inom sig och ju mer vi väljer något av dessa alternativ, desto mer förverkligar vi oss själva i den riktning vi väljer. Detta talar både Jesus och Buddha om: ”Saliga är de som skapar frid, de skall kallas Guds barn” (ur Bergspredikan, NT), ”Vi är resultatet av våra tankar” (Siddharta Gautama Buddha). Och vad är då Gud om inte fullkomlig universell frid och kärlek? Är inte Fadern allsmäktig, en allomfattande kärlek – och samtidigt ”större”? Den rysk-ortodoxa kyrkan tror till och med att Satan en dag ska bli förlåten. Och – helt ärligt – vem/vad skulle inte rymmas i ett oändligt hjärta av förståelse och förlåtelse..?

C o e X i s T
10/25/15, 7:27 PM
#9

"#2" ska det stå ovan, repliken var menad till "Internettan", ursäkta!

Maria
10/25/15, 7:45 PM
#10

#9 Jag gissade det😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

C o e X i s T
10/25/15, 10:32 PM
#11

#10 OK.

Internettan
11/2/15, 2:09 PM
#12

#8:

"Saliga är de som skapar frid…"  Och du tolkar genast denna vers med hjälp av din tro. Att tanken är skapande. Så står det inte i Bibeln. Det blir sällan bra när man tolkar en tro utifrån en annan tros uppfattningar. 

Så jag håller inte med din tro. Även om den låter fin. Eller… visst är tanken en stor påverkan och kraft så att säga. (Det är därför vi, som Paulus lär i Bibeln, ska låta våra sinnen förnyas genom Guds Ord.) Men utan Guds sanning  och Gud själv är våra tankar inte så mycket värda. De frälser oss inte från det som kommer efter det här livet. Endast förlåtelsen genom Jesus Kristus gör det.

Det finns inte en enda människa som är 100 % god. Och därför kan vi inte heller komma till Gud. Det är det som är det stora kruxet. Vi kan aldrig välja oss till att bli 100 % goda och hålla Guds standard.

"Every point of view is a view from a point."

white lady
11/4/15, 2:33 PM
#13

#12 Samtidigt som du Internettan ger mig ett svar på min fråga i #7 så kan du ju även ge mig ett svar på vad är Guds standard ?

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Annons:
Upp till toppen
Annons: