Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktuella världshändelser Andlig utveckling - Psykologi Astrologi Boktips Bön - Invokation - Affirmation Chakran - Psykiska kroppar - Hälsa Devor - änglar - naturväsen Esoteriskt/Teosofiskt Evenemang - Retreats - Kurser Gud Healing - Hälsa Hjärtat - Kärlek Humor Inspiration-Förebilder Konst - foton Livsprocesser - Utvecklingsproblem Ljusarbete - Tjänande Läsvärt - tänkvärt Meditation Medlemspresentationer Medvetande - själen Musik - Film - Youtube OT - off topic Om sajten/om iFokus Omröstningar - undersökningar Ordförklaringar Själen - anden Stjärn - Änglamänniskor Tal och symboler Universum Upplevelser Övrigt
Gud

Kärlekens sanna Gud

2015-10-09 21:22 #0 av: C o e X i s T

Bibeln, Koranen, Vedarullarna och alla heliga skrifter förlorar sitt värde då de tolkas med hjärtan av våld och förakt, hjärtan som drar skam över sin religion. Dessa skrifter blir endast fullkomliga då de tolkas med fredens och försoningens hjärta; för Gud, Allah är fullkomlig kärlek, frihet och nåd. Därför kan varken IS, Israels ockupationsmakt eller korsfararna i de forna dagarna kalla sig "heliga" eller "troende", för de har genom sin egen tolkning endast våldet och föraktet till gud - inte kärleken och livet - den sanna Gud som är Bibelns, Koranens, Vedarullarnas och alla heliga skrifters sanna Gud, Skapare och Medvetande.

Anmäl
2015-10-15 13:13 #1 av: [Silverräv69]

Vackert skrivet, den tanken har slagit mig många ggr också. Skenheliga är är vad de är och inget kan vinnas med våld, hat och rädsla!

¤HjärtaDu är aldrig ensam eller oälskad Hjärta¤

Anmäl
2015-10-17 23:34 #2 av: Internettan

Det är en enorm okunskap att påstå att alla de olika religionerna skulle ha samma Gud och samma kärna av sanning. Då vet man inte vad de står för. Då har man skapat en alldeles egen tro och sen diskvalificerar man de "heliga skrifterna" - det enda som kan motsäga denna egna tro. 

Kärlek utan sanning är inte kärlek. 

Anmäl
2015-10-18 11:49 #3 av: [Danceoflove]

Tack för budskapen som stärker min övertygelse åter igen: Kärlek är oändligt mycket större än människors uttalanden som "jag har rätt och du har fel", "jag har kunskap men inte du".

Meningen behöver även klara av påfrestningen att vändas kanske: Sanning utan kärlek är ingen sanning.

Kärnor av osanning skapas av människor. Vi är väl alla människor utan undantag? Endast skaparen vet sanningen.

Anmäl
2015-10-18 12:46 #4 av: Maria

#2 Du har en väldigt märklig syn på omvärlden och dina medmänniskor.

/Maria

Anmäl
2015-10-18 21:47 #5 av: white lady

#2 Hur skapar man en helt egen tro?

Anmäl
2015-10-23 22:16 #6 av: Internettan

#4:

Vad har jag för syn?

#5:

Genom fantasi och tro.

Anmäl
2015-10-24 10:54 #7 av: white lady

#6 Fast de heliga skrifterna ÄR ju skrivna med fantasi och tro ?

Anmäl
2015-10-25 19:19 #8 av: C o e X i s T

#4 Alla människor har kärlekens och hatets valmöjlighet inom sig och ju mer vi väljer något av dessa alternativ, desto mer förverkligar vi oss själva i den riktning vi väljer. Detta talar både Jesus och Buddha om: ”Saliga är de som skapar frid, de skall kallas Guds barn” (ur Bergspredikan, NT), ”Vi är resultatet av våra tankar” (Siddharta Gautama Buddha). Och vad är då Gud om inte fullkomlig universell frid och kärlek? Är inte Fadern allsmäktig, en allomfattande kärlek – och samtidigt ”större”? Den rysk-ortodoxa kyrkan tror till och med att Satan en dag ska bli förlåten. Och – helt ärligt – vem/vad skulle inte rymmas i ett oändligt hjärta av förståelse och förlåtelse..?

Anmäl
2015-10-25 19:27 #9 av: C o e X i s T

"#2" ska det stå ovan, repliken var menad till "Internettan", ursäkta!

Anmäl
2015-10-25 19:45 #10 av: Maria

#9 Jag gissade detSkämtar

/Maria

Anmäl
2015-10-25 22:32 #11 av: C o e X i s T

#10 OK.

Anmäl
2015-11-02 14:09 #12 av: Internettan

#8:

"Saliga är de som skapar frid..."  Och du tolkar genast denna vers med hjälp av din tro. Att tanken är skapande. Så står det inte i Bibeln. Det blir sällan bra när man tolkar en tro utifrån en annan tros uppfattningar. 

Så jag håller inte med din tro. Även om den låter fin. Eller... visst är tanken en stor påverkan och kraft så att säga. (Det är därför vi, som Paulus lär i Bibeln, ska låta våra sinnen förnyas genom Guds Ord.) Men utan Guds sanning  och Gud själv är våra tankar inte så mycket värda. De frälser oss inte från det som kommer efter det här livet. Endast förlåtelsen genom Jesus Kristus gör det.

Det finns inte en enda människa som är 100 % god. Och därför kan vi inte heller komma till Gud. Det är det som är det stora kruxet. Vi kan aldrig välja oss till att bli 100 % goda och hålla Guds standard.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.