Annons:
Läst 1318 ggr
[niklaeri02]
10/3/15, 6:30 PM

Balanserande övningar?

Enda sen jag började meditera så har jag haft ofrivilliga rörelser av huvud och kropp. Jag kan spänna mig och göra så att de inte äger rum, men har lite svårt att låta bli då det liksom balanserar det spända i kroppen. Har läst om automatisk yoga, men tänker att det är jag som kanske undermedvetet själv gör dessa rörelser. Finns det några lätta övningar som kan balansera energin, och lätta på dessa rörelser, kanske någon enkel andningsövning eller så? Jag är inte intresserad av meditation i detta läge, det kanske till och med förvärrar detta.

Annons:
allhealing
10/4/15, 12:54 AM
#1

Jag och flera andra personer har samma erfarenhet som du med okontrollerade rörelser. Bara för att medvetandet vi idag är kapabla att förstå och definiera vad verklighet är och hur den fungerar. Betyder inte att det är någonting konstigt med dessa rörelser. Som jag har förstått det hela handlar det om att frigöra tidigare låsningar.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

[niklaeri02]
10/5/15, 12:41 PM
#2

Tack för din kommentar! Jag tror också det har med låsningar, eller blockeringar att göra. Ungefär som yoga gör. Det är dock lite irriterande när jag nästan måste släppa det jag gör för att utföra rörelserna, så starka kan de bli. Och ju mer jag går mot dom, ju starkare blir dom. Men man kan ju se det positivt också, att kroppen vill skapa balans i en mer obalanserad situation… ett tillstånd utan balans.

[niklaeri02]
1/26/16, 9:10 PM
#3

*putt*

På tal om obalans.

Upp till toppen
Annons: