Annons:
Läst 2326 ggr
jossarr
7/27/15, 10:35 PM

Kan man lita på sin magkänsla?

Hej! Jag hittade hit när jag försökte googla fram till vad det är jag känner egentligen och om jag inbillar mig eller ej. Jag har alltid haft en väldigt stark magkänsla, jag känner på mig om det kommer hända nånting (framförallt dåligt) och därför blir jag väldigt orolig av mig som person när jag oftast har en så stark magkänsla. I vintras tex så skulle jag åka till fjällen med en vän och dagen innan när jag planerade bilvägen upp så kände jag ett obehag när jag tittade på en viss väg och frågade mamma om det inte fanns andra alternativ. Vi åkte där ändå och vi frontalkrockade med en älg. Det var första gången jag känt på mig att det kommer ske en olycka tack och lov, men jag känner oftare på mig om det kommer gå dåligt i en relation tex. Men jag känner även på mig om det kommer hända något bra, men jag vågar inte riktigt lita på den magkänslan än och tror istället att det är önsketänkande. Jag har också börjat undra om det kan vara så att jag känner av andras känslor med? Att när jag tror att det är jag som mår dåligt så är det egentligen någon i min närhet som gör det och det är den personens känslor jag känner? Det jag egentligen undrar med mitt röriga inlägg är om det är så att jag faktiskt KAN ha en väldigt stark och pålitlig magkänsla, både positiv och negativ? Eller är det bara ren inbillning? Vill så gärna kunna lita på min positiva magkänsla med, iallafall bli bättre på att lyssna på den.

Annons:
Mirrorglace
7/27/15, 10:53 PM
#1

Det kan du svara på själv bara, du tror vad du vill om det. Känns det rätt och säkert och äkta så är det antagligen också det!

Jag vet själv att när det ska hända något dåligt att jag drömt om det som barn, och jag får typ "flashbacks" i drömmarna samma dag det ska hända (typ, svårt o förklara) Och det har alltid stämt och jag har lyssnat till rösten, känslan whatever, och kunnat förhindra det dåliga :)

❤️

mulac
7/29/15, 9:34 AM
#2

Tyvärr så lyssnar man inte på den alla gånger som man fått erfara med tråkiga följder. Jag tycker att man ska lyssna på den.

jossarr
7/29/15, 1:11 PM
#3

Tack för era svar! Hur känns magkänslan/intuitionen för er? När nått bra kommer hända känner jag ett plötsligt sug/pirr/en vibration i magen strax under revbenen. Där man kan känna att det pirrar om man är kär. När det är nått dåligt på g så känner jag istället en konstig obehagskänsla, som ångest och jag bara känner i hela kroppen att nått inte är som det ska. Kan jag lita på magkänslan när nått känns fel, borde jag väl kunna lita på den när nått känns bra också!

[rore]
8/8/15, 5:07 PM
#4

Enligt mig så är inte alltid magkänslan genuin och äkta. Utan den kan förklä sig i rädslans mantel och återupprepa mönster som vi är vana att se.

Intuitionen däremot. Har för mig visats genom en tyst genljudande klang i mitt inre och är inte alls samma sak som magkänslans ihärdiga skrik och panik. Högljudd och eländig.🤔

Upp till toppen
Annons: