Annons:
Läst 2244 ggr
allhealing
7/11/15, 3:39 PM

Det fria valet

I kärnan av mitt väsen där all min sanning bor, där är jag alltid kärlek där är jag alltid stor.

I kärnan av ditt väsen där är du alltid fri, där mötas vi i frihet och ni blir alltid vi.

I kärnan av vårt väsen där är vi alltid nu, där är vi aldrig ensam för bortom det är du.

I ekot av den tomhet som rymden här oss ger, är fylld av liv och kärlek om blott du bara ser.

Din syn är fylld av kärlek av allting som är nu. Så titta med ditt väsen och vi blir du med du.

Du är i alltet alltid, du är i nuet nu, i tidens värld är valet, att välja vem är du?

Att leva nu i nuet, att göra allt till sitt? Det står oss alla fria att välja mitt och ditt.

Du väljer det du väljer, det är att välja fri. Så väljer du att dela, så väljer du att ge? Då väljer du att hela, då väljer du att se.

Din vilja fri är alltid. Din vilja fri är nu. Vad väljer du att välja, vad väljer du som du?

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Annons:
Himmelsblå
7/11/15, 3:40 PM
#1

Jag väljer att låta slumpen avgöra…

[niklaeri02]
7/13/15, 8:10 AM
#2

#0 Fin text!

mulac
7/13/15, 10:28 AM
#3

Bra!   Synd bara att man glömmer så fort då det så mycket "oväsen" i vardagen .

[rore]
7/15/15, 7:46 AM
#4

❤️

[Hukanson]
7/15/15, 10:33 AM
#5

Allt man gör…gör man av fri vilja…enligt principen om att man måste vilja att göra det man sedan gör…allt annat är kriminalitet och mörker.

[rore]
7/15/15, 10:38 AM
#6

Den " Fria viljan" Kan ta sig olika förklädnader…..

Annons:
retep
7/15/15, 4:52 PM
#7

Den så kallade fria viljan är fortfarande en illusion! Först som upplysta har vi en fri vilja! Fri för att det är först då vi känner till och är medvetna om viljan och frihetens ursprung och vårt samspel med Det Kosmiska och Naturlagarna.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Hukanson]
7/15/15, 5:23 PM
#8

Illusionens bärande lag är lagen om fri vilja….om det fanns en lag om obligatorisk upplysning skulle det inte vara fri vilja.

retep
7/16/15, 9:24 PM
#9

Upplysning är naturligt obligatorisk även att det kan dröja tusentals liv! Lagen måste först vara känd, först då vet vi att vi levt i en illusion! Lagen om fri vilja tillåter förstås oss att få välja…och att få uppleva konsekvenserna av våra val. Ökad utveckling och medvetenhet hjälper då såklart oss att göra, skall vi säga bättre val med mer gynnsamma konsekvenser. Likväl är de rent sanna, fria valen ännu inte de vi gör, inte de vi är medvetna om att kunna göra.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

retep
7/16/15, 9:55 PM
#10

Gillar det här… "I kärnan av mitt väsen där all min sanning bor, där är jag alltid kärlek där är jag alltid stor. I kärnan av ditt väsen där är du alltid fri, där mötas vi i frihet och ni blir alltid vi. I kärnan av vårt väsen där är vi alltid nu, där är vi aldrig ensam för bortom det är du."

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Alwyn
7/23/15, 8:32 PM
#11

Första två raderna ekar in i mitt inre!

natsage
2/15/16, 10:40 AM
#12

Sjukt bra text som verkligen beror!

Som svar pa kommentarerna ovan om fri vilja:

Den fria viljan handlar om frihet att valja ditt perspektiv. 

xx Nat Sage

Upp till toppen
Annons: