Annons:
Läst 1157 ggr
hopplapollen
2015-04-12 00:03

Drabbas av annans ångestkänslor

Jag har på senare år börjat öppna mig för andliga intryck, vilket lett till att jag fått påhälsning av både en och två filurer. I samband med min andligare resa har jag också märkt en starkare öppenhet för andra människors signaler och kan plocka upp information som andra inte kan - känslointryck, ibland tankar, osv. Detta har varit spännande och roligt tills den dag jag mötte en man som "smittar" mig med ångest. Det tog ett tag innan jag lyckades härleda ångesten till honom då den från början var subtil. När den sedan stegrades blev det mer tydligt vart den kom ifrån. Nu ser jag sambandet klart och tydligt: varje gång jag möter honom plockar jag på mig hans (starka) ångest och den påverkar mitt mående negativt, då jag blir bäraren. Jag kan också läsa av honom på ett sätt som får mig att tänka att vi måste ha någon form av tvillingsjälsligt eller liknande band. Jag har fått hans känslor bekräftade, ångesten bottnar sig i äktenskapsproblem, och han har (på ett o-andligt sätt) uttryckt att han upplever att vi "bara förstår varandra". Detta är skitjobbigt då jag inte kan välja bort umgänget med denna man, som jag i övrigt tycker mycket om. Frågan som är därför: 1) Vad är det som händer? Varför har just jag drabbats? Andra med liknande erfarenheter? 2) Hur kan jag "värja mig" mot detta så att jag slipper ångesten? Kan jag blockera intrycken och i så fall hur?

Annons:
retep
2015-04-12 10:32
#1

Att du drabbas beror ju på att det är du som har engagerat och öppnat dig…och utsätter dig för…det du kallar "andliga intryck"! Det är möjligt att du kan hitta något sätt att värja dig och blockera. Eller helt enkelt fråga dig om du fortsatt vill öppna dig och engagera dig i och kring "andliga intryck"?

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

allhealing
2015-04-13 20:44
#2

#0, Det finns alltid åtminstone två vägar att gå när det gäller personlig utveckling. Man kan kvarstanna i sin nuvarande förståelse eller expandera den. Man vet det man vet, resten kvarstår att lära sig. Är ett möte med rädslor du bär inom dig en dörr du önskar öppna för att komma vidare? Existerar det rädslor inom dig som gör att du inte vill ta plats och därför stänger in dig i dig själv? Det gäller att våga språnget ut i det okända för att utvecklas till den plattform man önskar befinna sig på när man skapar det liv man väljer att leva. Så många som genomgått den här inre resan kan bekräfta är resan värd varje mörk stund innan ljuset infinner sig. Det handlar slutligen bara om en sak, nämligen att ta ansvar för allting som sker i ens liv. Allting som vänder sig mot den här inställningen är rädsla i en eller annan form. Det är enkelt att förstå vad rädsla är. Rädsla är kvarstannandet i en befintlig uppfattning som separerar dig från dig själv och eller din omgivning. Det kan yttra sig i att du lägger ansvaret för det som sker hos andra. Är du redo att möta de rädslor som kvarhåller dig i energier andra förmedlar till dig? Eller är rädslan för att såra andra större? Det finns aldrig något rätt eller fel svar. Allting är ett val. Vad väljer du? Eller väljer du att inte välja? Förstå att även det är ett val.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Gaiatri
2015-04-15 15:35
#3

När vi umgås och pratar med andra så sker det energiutbyte mellan oss själva och de vi pratar med. Det kan vara både känsloenergier och mentala energier. Ibland känner vi av att vi blir påverkade och att vi själva påverkar andra. 

Känslor och tankar kan även överföras utan att parterna är i kontakt med varandra. Det händer t.ex om en person tänker på någon eller pratar om någon som inte är närvarande. Det kan vara både positiva saker som sägs som man kan känna av eller så kan det vara negativa energier som när någon pratar negativt om någon. Eftersom det är vanligt att vi är känslomässigt upprörda när vi pratar negativa saker om någon så överförs både känslo-och tanke energi med "skitsnacket".

Så fort man tänker på någon eller något så är det en riktning som görs av energi. Energin följer tanken.

Vanligtvis så känner vi inte av dessa saker mer än att vi blir subtilt påverkade av att leva, umgås och delta i konversationer.

Jag tänker att den personen som du "smittas" med ångest av känner tillit till dig och att ni har en kontakt som gör att du känner av hans ångest och tar på dig en del av denna. 

Det är också ibland energier i auran som man kan plocka upp i sin egen aura om man är känslig. Prova att "rena" dig själv när du varit i kontakt med honom. Duscha är ett bra sätt att "tvätta" av sig energier, man kan även ställa ett litet fat med salt där man befinner sig som hjälper till att rena energierna. Ofta när jag känner att jag är påverkad av låga energier så ställer jag ut salt. Sen slänger jag saltet efter några dagar.

Sajtvärd på Andlig utveckling

hopplapollen
2015-04-15 23:08
#4

Tack för era intressanta och utvecklande svar! Jag ska genast testa reningen och saltet. Jag vill fortsatt utveckla min öppenhet för det andliga, tycker att processen är spännande också med denna upplevelse. Men jag måste för mitt eget välmåendes skull lära mig och träna på att antingen kunna rena mig ifrån eller blockera intryck som jag inte kan göra något med. Därför blev jag extra glad över Gaiatris svar!

Upp till toppen
Annons: