Annons:
Läst 1014 ggr
fredrikh
2/28/15, 7:42 PM

Sammanträffanden

Jag vet inte riktigt om jag skriver detta på rätt forum, men hela livet är ju en resa i andlig utveckling så vafan :P

De senaste året har jag upptäckt att sammanträffanden sker i mitt liv titt som tätt, och det blir oftare och oftare.  Det kan vara så att jag läser om något på internet med tv:n på i bakgrunden, och samtidigt som jag läser ett komplicerat "ovanligt" ord, så säger någon det på tv:n. Något ironiskt är att när jag skriver detta så pratade jag samtidigt med min mor om något obetydligt, att det hade varit gött med lite chips och dip, två sekunder efter jag sagt det så får jag ett sms från en vän där det står "Jag har köpt chips och dip till ikväll". Ja ni förstår.  Det händer var jag än är, hela tiden.

Min fråga är då, betyder detta något speciellt?  Jag har frågat mig själv denna frågan men inte kommit fram till något. Sammanträffandena har inte med varandra att göra, och kan handla om vad som helst. Jag frågar då jag vill ha andra perspektiv på detta.

/Fredrik

Annons:
VildaVittra
2/28/15, 7:51 PM
#1

Sånt är kul när det händer, var själv med senast om en sådan sak för inte så länge sedan där jag som ateist faktiskt började fundera i banorna om att det kanske satt någon och drog i trådarna ändå. 😎

Som den vetenskapsnörd jag är skulle jag testa och se om jag kunde styra det om jag var du, typ säga "Åhh, tänk om jag kunde få träffa min livs kärlek idag" eller "Det vore kul att bli erbjuden att följa med på en forskningsexpedition till Arktis (där behöver du nog vara en sådan nörd som jag för att ha chansen till något sånt, men byt ut mot motsvarande företeelse i ditt liv)".

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

fredrikh
3/1/15, 4:55 PM
#2

Haha, jag får försöka med något sånt. Att lära sig styra det här hade varit rätt fantastiskt :P

alicia80
3/11/15, 10:48 AM
#3

Ja de e så universum funkar och ju mer du är i "the flow" desto mer kommer du märka. Vilket bevisar att du skapar din omvärld hela tiden och allt är runt dig är sammanlänkat.

Upp till toppen
Annons: