Annons:
Läst 3460 ggr
[Kiwiochcharlie]
2/27/15, 11:05 PM

Konstan ryggont?

Hej! Jag har på senaste tiden haft riktigt ont i ryggen. Det Håller hela tiden i förutom när jag hoppar i ridning. Jag går i årskurs 6 och till och med behövt gå hem för att det har gjort så ont. Har ni något tips?? // Ebba

Annons:
[krysopras]
3/1/15, 10:52 AM
#1

Du måste gå till vårdcentralen. Du är för ung för att ha ont i ryggen såhär.

[Juel70]
3/20/15, 3:09 AM
#2

Jag har ryggproblem av alla de slag.. och det låter konstigt när du säger att du har ont i ryggen hela tiden förutom när du hoppar? Jag har själv hållt på med ridsport i yngre ålder och om du upplever en lättnad vid hoppning så är det nog för att du avhjälper kotor,nerver, diskar från att trycka mot varandra ( I och med att man lutar sig framåt och sträcker ut ländryggen).

Mitt tips är att du måste röntga ryggen för att se hur diskar, kotor ser ut  i först hand och sedan magnetröntgen för att se om du har nervrötter i kläm. Det låter faktiskt som du kan ha nervrötter i kläm som jag också har och haft.

[Juel70]
3/20/15, 3:21 AM
#3

Min ryggont började också tidigt i tonåren. Du bör kolla upp med röntgen. Idag är jag sjukpensionär.

The_pearl
4/7/15, 8:52 PM
#4

Jag har gått med en trasig rygg sen jag var liten och har alltid ignorerat det. Idag har jag jättebesvär och en trasig rygg för gott. Jag kan aldrig mer lyfta tungt, inte vara för aktiv eller sova ordentligt om nätterna. Sök hjälp på vc för det! Rekomenderar en duktig reflexolog! Min reflexolog hittade grunden till min ryggskada.

K.R.J.T
12/12/15, 5:59 PM
#5

gissar pa att det ar i landryggen du har ont, landryggen ar den nedersta delen av ryggen.

Du borde ga till en lakare, som formodligen kan ordna det, tillfalligt.

Men rent spirituellt sa har du problem med det nedersta chakrat, dvs rot chakrat, man far ofta det nar nagon manniska styr over dig, eller du gor nagot du inte vill, du star inte upp for dig sjalv dvs.

Nar du rider gor du nagot du tycker om och da slappar rygg ontet, las pa lite om chakran och dessa paverkan pa kroppen sa kommer du nog forsta varfor du har ont.

Djur har en stor paverkan pa vara olika chakra system, vi mar bra i narheten av djur, formodligen darfor ditt rygg ont forsvinner nar du rider.

Upp till toppen
Annons: