Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktuella världshändelser Andlig utveckling - Psykologi Astrologi Boktips Bön - Invokation - Affirmation Chakran - Psykiska kroppar - Hälsa Devor - änglar - naturväsen Esoteriskt/Teosofiskt Evenemang - Retreats - Kurser Gud Healing - Hälsa Hjärtat - Kärlek Humor Inspiration-Förebilder Konst - foton Livsprocesser - Utvecklingsproblem Ljusarbete - Tjänande Läsvärt - tänkvärt Meditation Medlemspresentationer Medvetande - själen Musik - Film - Youtube OT - off topic Om sajten/om iFokus Omröstningar - undersökningar Ordförklaringar Själen - anden Stjärn - Änglamänniskor Tal och symboler Universum Upplevelser Övrigt
Övrigt

Vid liv eller på andra sidan...

2015-01-19 19:07 #0 av: AnnaB

konstig fråga kanske, men kan inte låta bli att fundera... om ett djur eller människa försvinner/går vilse, om man då kontaktar den  via ett medium , vet man då eller  kan man som medial känna  om personen/djuret är vid liv i den här världen eller gått över till andra sidan när man kommunicerar med den, m a o skulle en person/djur kunna irra omkring och visa olika platser o händelser till mediet även efter sin död?

någon som kan bringa klarhet i mina grubblerier? :)

Anmäl
2015-01-24 03:47 #1 av: Hukanson

Ett bra medium kan säkerligen känna var den eftersökta befinner sig.
En person i andevärlden kan kommunicera med ett medium även litet mer avancerade saker än prat om här och nu.

Oneness can not be divided.

Anmäl
2015-01-24 17:32 #2 av: AnnaB

jag förstår det... ;)  men jag är nyfiken på hur.... kan de  i andevärlden tala om vilket, får man nån känsla som vägleder åt ena eller andra hållet, ser man personen/djuret på olika sätt om det lever eller är i andevärlden?

Anmäl
2015-01-24 23:17 #3 av: Hukanson

Du anar att det kan vara så att ett medium känner intuitivt och dessutom ser i sitt Tredje Öga och jag bekräftar att det är sant. Det är så de arbetar, alla mediala arbetar med att kommunicera med andar via känsla och seende ... dvs upplevelse.

Anmäl
2015-01-25 10:35 #4 av: AnnaB

.... så om ett djur /människa är försvunnen... är det då andevärlden som "berättar" och inte den som är försvunnen själv? (ursäkta alla mina dumma frågor :) )

Anmäl
2015-01-25 18:24 #5 av: Hukanson

Normalt har den mediala några medarbetare i andevärlden som hjälper till med att ge information.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.