Annons:
Läst 2458 ggr
Liberate
2015-01-05 11:46

Ritual med ond(?) Holy Man i Egypten - Mår dåligt

Hejsan, jag är en Sökare och ny här på Andlingutveckling.ifokus.se. Hej på er alla!

Jag tänkte dela med mig av en av alla mina kostiga händelser som händer mig. Detta var den galnaste av alla och jag mår dåligt efter det. Hoppas ni kan hjälpa mig på vägen! Kärlek till er!

Jag träffade en man utanför en butik i Egypten (i första veckan i december) som sålde papyrus. Classic ja men min tjej hade aldrig sett sådant så vi gick in (jag har varit i pyramiderna, konungarnas dal, drottningarnas dal, gravar och flera tempel där nere och alltid känt mig konstig och någon sorts connection. Bla sa jag att det finns en ingång i sphixen eller något under den - 1 år senare hade forskare hittat någon gång eller rum under den mm). 

Dock köpte vi faktiskt en bild av Tree of Life, riktigt snygg. Gubben som var en mycket stor arab sa att han bor vid pyramiderna. Han frågade om jag mediterar osv så vi kom in på detta (jag såg inte ut som en "new age:are" eller något). Han sa att var en Holy Man och bl.a tillhörde ett sällskap som heter eleven-eleven - känner ni till det? De har möten i Köpenhamn? Jag hittar inget på internet.

Han visade genom att sätta handen på min panna och ge mig energi (kändes som reiki) - fick lätt huvudvärk osv. Han bjöd in mig till hans butik för en session dagen efter. Jag tackade ja och sen började konstigheterna.

Dagen efter så kom jag dit med tjejen och han stängde ner sin butik i två timmar. Vi drack te och han berättade mer om sig själv, sin familj och pyramiderna och energi. Han och jag satte oss på golvet och han tog en olja på mina chakras och andra delar och ritade även något i pannan. Sen tog han fram två grumlig-vita kristaller som jag fick hålla i och sen gjorde vi en meditation tillsammans och han höll på med andning och energier. 

PANG så fick jag en väldigt stark vision. Jag färdades från luften ner till pyramiderna ner UNDER pyramiderna till en grotta. Jag såg allt så tydligt. Jag står på en stenväg innan en lång stentrappa (70 m?). det är uråldriga egyptiska människor i rader på min högra och vänstra sida längs med vägen - jag står nedanför trappan. Min tjej står i en den högra raden och jag känner djup sorg och separation och tårarna börjar rinna (på riktigt). Högst upp på trappan (taket av grottan under pyramiderna) ser jag ett svart mål, mer som en spiral. ser lite ut som vispad grädde ovanifrån, eller någon form av portal jag vet inte. När jag tar blicken bort från min tjej så kommer en egyptisk drottning fram från ingenstans och står framför mig. Ingenting sägs, detta går fort. Alla har gamla egyptiska kläder på sig. Mycket är gyllene. 

I nästa vända får jag en ny vision, en stor gyllene fågel som står framför mig och skriker. En örnliknande/gripliknande sak. Precis som guden Horus fick jag veta efteråt. Sista visionen är en stor björn står på bakbenen framför mig och förvandlas snart till gubben jag har meditationen med (han är i verkligheten stor som en  björn och mer pondus än de flesta jag någonsin träffat). Jag känner lycka och kramar om honom i visionen. Sen är allt över…

Gubben undrar direkt vad jag hade sett och efter tag berättar jag allt detta ni nu har läst. Han sa att han känner mig i ett tidigare liv - vilket vet han inte exakt. Och att han skulle hjälpa mig. Han sa att kristallerna visar det du behöver se och vad du behöver göra. Att jag ska tillbaka till pyramiderna för en ritual med honom och få stora mängder energi och därefter kunna hjälpa andra människor. Energin skulle inte bara vara för mig utan jag måste hjälpa andra. Om jag hade fått energin när jag var i pyramiderna första gången för 10 år sedan (18 år då) så hade jag antagligen blivit skadad.

Han sa att jag behöver mycket mycket energi…

Min tjej fick en session också men såg ingenting direkt. Hon har mediterat någon gång innan och börjar nu bejaka de här sidorna lite grand.

Han erbjöd sig att följa med mig på min resa till Giza och hjälpa mig då han känner staden och hans familj har bott där i många många år - sedan faraonerna sa han. 

Efter allt detta så tänkte jag på saken men avböjde. Inte kunde jag vara så galen att jag tror på honom? Men kanske ändå, vem stänger sin butik för att göra en ritual med en främling? Varför resa med mig i 7 h en väg och sen tillbaka? Efter två dagars vridande och vändande på alla möjliga aspekter så tackar jag nej. Även om allt är sant eller inte så kan andra olyckor hända i Cairo nu.

Efter detta så börjar jag må mycket dåligt. Mår illa, stora energidroppar. Jag tänkte att det är den egyptiska floran igen. Det går över. Men det har det inte. Istället har jag fått kraftig ångest, mörk under ögonen, huvudvärk, orkeslöshet, svaghet, sömnsvårigheter, oro, yrsel mm.

Jag har haft ett extremt stressigt år, flyttat tillbaka till Göteborg, nytt jobb osv. Kanske är det bara stress/ångest som sammanföll med detta?

Var allt bluff? Och i så fall varför?

Var det äkta men att han hade onda avsikter? Att ta min energi? Att ta min tjejs energi? Hon mår inte heller bra. Jag känner mig tom, tom på energi och tom på kärlek. Min tjej och jag har alltid haft en rejäl energi mellan oss, så det sprakar och känns i sola plexus, hjärta och mage: fysiskt - ja magiskt. Till den grad att folk kommenterar, främlingar kommenterar, i Sverige och andra länder. Nu känns allt tomt. Tog han det från oss? Kan man ens göra det? Man börjar ju undra.

Eller parasiterar han på mig/oss i detta nu? Suger han energi från oss kontinuerligt? 

Eller är det en svag kundalini-resning?

Det låter helt galet allting och kanske är allt en bluff. Jag hoppas att det inte är energivampyr-liknande händelse för det gör allting mycket svårare.

Vad ska jag göra? Just nu försöker jag bena ut vad som hänt? Ska man åka ner och förgöra honom ? Det blir inte lätt. Vad har hänt? Vad tror ni? Som sagt vad ska jag göra? Mycket konstigt och sorgligt allt detta.

Tack för er hjälp.

Annons:
Liberate
2015-01-05 11:46
#1

Jo hur gör man så ingen annan kan läsa detta förutom medlemmar?

Huygens
2015-01-05 12:38
#2

Man kan göra två saker med personer som kontaktar en själv.

* Fråga vad denne vill dej.
* Om denne vill utföra en "ritual" fråga vad denne vill åstadkomma med ritualen och hur denne vill påverka dej med ritualen.

.

Jag vet inte hur stor en stor egyptier är. Vi i Sverige är ofta rätt stora så jag antar att detta måste varit en enorm man för att vara stor egyptier.

I alla fall, jag får till mej följande. Den store egyptiern vet ungefär lika lite om dessa energier som du gör, möjligen att egyptiern vet aningen mer men knappast specifikt om dej. Han såg att du hade någon slags förmåga. Den store egyptiern vill veta mer om pyramiderna, det forntida Egypten och är ganska undrande till många saker. Den stora egyptiern vill dej inte illa, men han kan i sin iver att få mer information om det "magiska" forntida Egypten forcera fram saker hos människor med olika dolda förmågor. Han kanske skarvar lite på sanningen för att få dej att gå med på hans utforskning och han har nog inte klart för sej riktigt vad de var för processer han kan start hos dej eller hos andra.

Att må dåligt efter en energiupplevelse har troligen mer med dej själv att göra än med någon annan. Kanske delar av dej själv som levt andra tidigare liv.

Det kan ta lång tid att bearbeta dessa energier.

Vad du kan göra är att ställa frågor och sedan några gånger efteråt slappna av och se vad som kommer till dej. Försöka bilda en struktur av dina upplevleser. Det är fullt möjligt att du får fram något som antingen inte är begripligt eller som inte kan stämma. Då gäller det att ifrågasätta vad som är rimligt och vad som inte kan stämma med upplevelserna.

Om du gör avslappningsövningar, kan du rikta in dej själv på att hela dej eller delar av dej som just nu inte är kända för dej. Det är inte helt säkert att det med en gång blir bättre, det kan skapa mer turbulens inom dej. Du kan försiktigt rikta dej till andra personer i dessa stunder och se vad som kommer till dej.

Det kan också vara så att du genom den energiupplevelse du haft, dragit till dej vilsna och ledsna andar som inte vet hur dom ska ta sej vidare i efterlivet. Dessa andars känslor kan du sedan uppleva som dina egna känslor. Du kan prova att känna efter om det finns sådana avlidna och snällt be dom gå "mot ljuset" eller gå till vänner och släktingar dom kanske ser nära sej. Dessa andar kommer vara väldigt tacksamma mot dej, och jag har upplevt att någon av dessa ibland kommer tillbaka en kort stund och ger ett litet tack för hjälpen.

Det kan räcka med att rikta positiv energi i din omgivning och säga, ja du är välkommen. Det kan få en vilse ande att åter komma vidare på vägen.

Huygens
2015-01-05 12:54
#3

Sen det här med kundalini. Kundalini är lite av ett religiöst begrepp och många av dom sk kundaliniupplevelser man kan läsa om på nätet passar inte in i den givna religiösa mallen. I ett mer allmänt perspektiv, kan man säga att det finns energiupplevelser, vissa kanske passar in på kundalinimallen.

Om du har fått ett energicentrum aktiverat högt upp i kroppen, pannan, kan du tillfälligt ha fått överaktivitet där. Man kan göra följande, men det kan också göra att det tillfälligt blir värre.

För att få lite mera balans mellan "högre" och "lägre" energicentrum, tänk dej att du sträcker ner "rötter" i jorden, Djupt ner i jorden för att sedan låta energier från den stabila grunden komma in i dej. Dom "lägre" djupare energierna kan balansera upp "högre" energi som kanske är väldigt aktiva. 10-20 minuter kan räcka som aktivtet med nedsträckta "rötter".

Det finns dock ingen garanti att det hjälper och det kan göra din upplevelse värre att försöka "dra till dej" energier, så en liten varning. För det mesta verkar detta lugna ner sej, ibland efter flera år.

Om det ska räknas som kundalini, tycker jag att energiupplevelsen måste vara direkt fysisk och kanske även långvarig, över ett antal dagar i alla fall. Jag har inte fått intryck att du känt något riktigt fysiskt utan det är mer på det känslomässiga planet du känner något. Men som sagt var, kundalini är ett religiöst begrepp och verkar inte täcka alla olika energiupplevelser.

retep
2015-01-05 20:18
#4

Skit i vad som hänt och gå vidare i livet! Fokusera och lyft din energi genom att vara uppmärksam på nuet! Expandera kärleksflödet själv och tillsammans med din tjej och lyft energin!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Liberate
2015-01-08 16:14
#5

# 2 och #3 Hej Huygens. Hehe ja "stor egyptier", lite lustigt skrivet kanske men han var rätt stor åt alla håll - han var en björn i min vision. =)

Han sa till mig att han kände igen mig sen ett tidigare liv och visste att han skulle hjälpa mig - genom att göra session med kristallerna  - och sen i förlängning följa med mig på resan till Giza.

Sant, jag kan inte mycket om energier ännu. Jag har haft min lilla fokus på asanas, testa pranayama, avslappningsövningar mm men också akupunktur, reiki och senast deeksha ihop med chakrabalansering. Just deekshan med chakrabalanseringen började må lite väl konstigt av och slutade helt med det. Problemet är att jag är lite för naiv och testar saker som jag bara vet lite grand om - men hur ska man annars lära sig om det? Så urbota dumt att göra en session med okänd person utomlands. :/

Intressant, varför tror du att han inte kan så mycket om det? Han var ca 45-50 år gammal och sa att han har gåvan och det kändes som energiöverföring när han tog mig på pannan (aldrig mer att någon totalt okänd ska få göra så). Sessionen vi gjorde gav ett bra intryck i alla fall. De där grumliga stora vita kristallerna jag höll i undrar jag mycket över… Och sällskapet eleven-eleven, om det ens finns något sådant. Har ni hört om det?

Han verkade kunna väldigt mycket om det gamla Egypten - eller gav sken av det. Undrar varför jag såg det jag såg? Enligt honom för att kristallerna hjälper en att se dit man behöver gå.

Mmm jag pendlar från att må dåligt och måste avbryta avslappningsövning/meditation redan efter 5 minuter till att få en mycket elektrisk effekt i hela kroppen och kan sitta i 40 minuter och må okej. 

Som du märker så famlar jag runt lite. Jag får börja gå hos någon som kan guida mig i detta. På egen hand kan det bli mycket jobbigt - kanske farligt? En läromästare för att använda stora ord, hehe =) 

Vad rekommenderar ni som kommit längre?

Liberate
2015-01-08 16:22
#6

#4 Hej Retep. Tack så mycket för dina råd.

Jag tycker du har rätt i mycket av det du säger. Men samtidigt, ska jag ignorera det trots att jag inte mår bra emotionellt eller fysiskt efter sessionen? Jag tänker att jag måste ta tag i detta. Förlorar jag något fortfarande så måste jag stoppa det, om jag förlorat något innan så måste jag försöka ta tillbaka det. Samtidigt så måste jag göra det du säger för att underlätta min väg. Eller vad tror du?

Kan han ha lagrat något av mig/oss i kristallerna?

Mörk och rynkig under ögonen??? jag är 28 år och ALDRIG haft mörkt under ögonen - inte ens vid kraftig ångest. Så något skumt är det i görningen.

Annons:
Hugohugo
2015-01-08 18:02
#7

#0 (utifrån ha läst alla fram till #6) Men jag vänder mig till den som skrev "huvud inlägget" (alltså: #0).

En läromästare jag känner till jag själv haft i mer än åtminstone tre år (minns inte exakt, men gissningsvis längre än så) Hon heter Rabbi Désirée R. Ntolo (en essée mystiker, så se länkarna på min profil), Med vilken man låter sig ta en ordentlig genomgång av grunderna och skaffar sig koll på det man gör innan man gör det som är mer avancerat. Jag tyckte väl det lät mycket hastigt,  det som skedde i egyptien (som du berättar om). I alla fall att gå mjukt så går man säkert: Vilket är i huvudsak det säkraste och effektivaste, sedan finns de som go with the flow och har redan tillräcklig säkerhet i sig för göra nya saker, men det är en annan sak: de måste ha bemästrat grunderna på samma sätt som är lämpligt för alla att göra.

Jag har inte bedömt om jag kan ytterligare bidra med någon hjälp, ska fundera på det, så då det är lämpligt så får du höra om erbjudandet innan jag gör något (utifrån vad du medvetet har tackat ja till). OK?

Frid.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Hugohugo
2015-01-08 18:22
#8

#0 Jag älskar att få höra om detta, livet är annat än filmer odyl (angående allt som: är att vara intresserad av, eller?). Något att ta omhand om, än mer annorlunda än annat övrigt mindre proprietärt (eller?); :-)

Lycka till med hjälpen och att lösa det du berättade om.

Hugohugo.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Hugohugo
2015-01-08 18:41
#9

#0

För energi obalanser, så finns det de som kan med Gud kraft hela sådant mycket snabbt, kanske inom en vecka (det är utifrån en bred marginal jag säger det här tidsavsnittet, utifrån vad min Esséeiska mästarinna säger om olika sjukdomar, jag tar mig friheten att säga att det jag säger i hela denna kommentar är sannolikt). Om Jesus kunde uppväcka en person från döden, en som redan varit död ett tag, så skulle inte en energi obalans i en levande person kunna schysteras än mera lättare?

De som går vidare på vägen som Esséerna jag känner till, så erbjuds det att man i detta liv kan bli lik Jesus eller Buddha. Men det är förstås en privat sak för en del (om man vill att andra ska veta om man har Förverkligat sin Andlighet). Men det går att diskutera (om inget annat i alla fall som teori, och ungefär så). Förstånd och mysticism/religion odyl, går ihop och följs åt på vägen, är viktiga i slutändan också, i kärlek och godhet.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

retep
2015-01-08 20:24
#10

#6 jag har redan gett dig råd och menar att du/ni skall ge uppmärksamhet åt att leva i nuet, se framåt och hela er själva.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Liberate
2015-01-10 17:50
#11

#7 Hej HugoHugo. Tack för ditt tips om Rabbin. Ska definitivt titta på dina länkar. Tycker det låter sunt att skapa en bra bas och sedan arbeta vidare.

Vad menar du med:

 "Jag har inte bedömt om jag kan ytterligare bidra med någon hjälp, ska fundera på det, så då det är lämpligt så får du höra om erbjudandet innan jag gör något (utifrån vad du medvetet har tackat ja till). OK?"

Ha en underbar lördag HugoHugo och alla ni andra!

 Själv har vi lämnat GBG för min mors torp över helgen. Gud vad skönt det är att slippa allt "noise" inne i stan med alla människor. Det skapar turbulens inom mig. Känner ni likadant?

Allt gott

Liberate
2015-01-24 19:10
#12

Finns det någon annan som kan erbjuda hjälp mot detta eller känner någon som är duktig? Har blivit mörk under ögonen och fått rynkor. Och är mycket trött och delvis tom.

Knorran
2015-01-25 04:08
#13

Du kanske kan gå till någon som ger dig healing och kan ställa till balansen i dina chakran. Låter ju som att han har ställt till en väldans oblands för hans egen vinnings skull… Om annat kan du ju prova att försöka rena dig själv.

Sätt dig ner och börja meditera och försök att se framför dig hur de dåliga energierna rinner av dig på något vis och hur du fyller på med nya friska energier. Rena dig i ljuset och be om hjälp från ex en ärkeängel eller från det absoluta högsta bästa för din situation.

Lycka till och lita inte fullt fast på nästa främling som kommer fram till dig. Allt äro inte av godo.

Annons:
Älvan
2015-01-29 09:17
#14

Jag tycker inte du ska gå till någon mer "expert". Det kan skada dig ytterligare. Du behöver centrera dig. Få tag i ditt övre jag och få vägledning. Hur du kan få tilbaka din energi har jag skrivit i en annan tråd där du ber om hjälp. Du har allt inom dig för att hela dig. Du behöver heller inte gå omvägar via änglar, jesus Gud eller levande människor. Finns folk som vill stjäla energi enl mig.

Sisselie
2015-02-05 19:34
#15

När jag var yngre höll jag på rätt mycket med diverse andliga övningar, typ kanalisering, olika meditationsformer osv. Det öppnade upp kronchakrat alldeles för mycket, och orsakade att jag mådde väldigt dåligt, särskilt känslomässigt.

Det som hjälpte mig var att, först och främst när det var som mest akut sätta ett illrött tyg över huvudet, för att skärma av kronchakrat. Energierna kan inte gå igenom den röda färgen. Det dämpade det värsta. Sen sa jag ifrån på skarpen, att jag vill inte ha någon som helst kontakt med någon andlig energi/varelse/whatever. Spelar ingen roll vem det är. Jag slutade med alla andliga övningar, och fokuserade på att göra jordnära saker. Leva här och nu. Undvika allt som framkallar känslor. Med tiden avtog det, och nu har jag inga problem av det här. Jag tänkte även med bestämdhet att kronchakrat skulle stängas. Men jag gjorde INGA som helst andliga övningar för att uppnå det. Tvärtom, jag tog avstånd från allt andligt.

Idag är jag av den uppfattningen att andlighet handlar inte om att hålla på med energier osv. Att ha kontakt med andliga guider ser jag inte som mer märkvärdigt än att prata i telefon. För mig handlar andlighet mer om förståelsen att jag är inte den här kroppen. Det har jag i och för sig vetat sen jag var liten. Jag litar på att jag blir vägledd inifrån, till det som är rätt väg för mig i min utveckling, utan att behöva hålla på och sträva efter det. Det finns alltför många s.k. andliga guider som vilseleder, och de kan kännas goda. Kanske är de inte medvetet onda, bara vilsna själva.

[Rulander]
2016-10-31 10:48
#16

#0 Hur har det går för dig Liberate ?

Det vore intressant att höra om du måbra idag.

ionah
2016-10-31 15:20
#17

#4

Skit i vad som hänt och gå vidare i livet! Fokusera och lyft din energi genom att vara uppmärksam på nuet! Expandera kärleksflödet själv och tillsammans med din tjej och lyft energin!

-------

Liberate jag tycker du ska lyssna på retep.

Sånt här kan lätt bli en fixering och då kan det göra skada på riktigt. "Energy flows where attention goes"


Hugohugo
2016-11-24 14:22
#18

Hej ("huvudinläggaren") #0 av: Liberate.

Om du fortfarande har problem, så hoppas jag det går över nu. Jag ber om att det gör det, en välsignelse om det otvetydiga goda ska rensa upp detta intrång. Fokusera bara på göra det goda till del av ditt offentliga och privata, så ska detta lösas upp. Sanning för med den stå för det bättre hela till allt vi kan och gör, samt skulle reagera av att vilja och känna för det. Detta tycks vara ett mer livsenergimässigt problem, men det finner även sitt healande och tröst i det gudomliga.

Amen.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Upp till toppen
Annons: