Annons:
Läst 2712 ggr
Lo Cat
1/3/15, 8:03 PM

Finns det liv efter döden?

Hej allesammans, jag antar att de flesta inne på denna typ av forum/ämne tror på liv efter döden. Jag är "villigt" troende men behöver få mer bevis. Jag har därför  bestämt mig för att blotta mina djupaste funderingar, följa mer vetande människor kring ämnet, gå utbildningar och träffa medium i jakten på sanningen. Allt jag upplever och kommer fram till delar jag med mig på www.traceoftruth.se Hur många av er tror på liv efter döden?

//C

"If you can´t explain it simply, you don´t understand it well enough"

Delta i jakten på sanningen via Facebook- klicka här!
Följ resan via bloggen- www.traceoftruth.se

Annons:
Hugohugo
1/3/15, 10:29 PM
#1

Än om jag utvecklas till någon grad och studerar  flitigt på egen hand vissa perioder, så är det en källa jag finner användbar för lära sig åtminstone allt grundläggande och utveckla sig  under en utmärkt vägledning, det är nämligen Rabbi Désirée R. Ntolo (en essée mystiker), med åtminstone en mycket moderniserad undervisning.

---…

(sannolikt sant är följande:)

Jag tror det mer sannolikt sant, att liv finns efter döden, apropå själen som är överordnad kroppen, i likhet med att de övernaturliga kommer från den källa som inte är det yttres fysiska natur. Utav ut ur kroppen upplevelser och av att se andar, så skulle man ha tillräckligt att undersöka? För då en själ liknar andarna i att ha ofysiskt "kroppsliga organ". Alla har potentialen att kunna se andar mm, det är i huvudsak bara fråga om medveten träning.

 På samma sätt livet är något som inte finns från materien, så kommer jaget från något högre än den livsupprätthållande andliga kroppen. Det är som en hierarki i orsaksammband eller orsaker, då varje nivå i hierarkin förutsätter något så helt annorlunda än de lägre nivåerna.

Då detta ska ha ett riktigt värde så är det upp till läsaren att förstå det, man behöver bara ge sakerna passande ord så innebörden går att ta till sig med åtminstone ett fördomsfritt förstånd.

Mer länkar för sökare på det andliga, så är det bara läsa dem som finns i min profil.

--- Då jag är ingen lärare för sådant här och har fullt upp som det är, så har jag inte mer att säga för tillfället. Om det finns något annat än vad jag uppmärksammat hittills så skulle jag åtminstone möjligen kunna tillägga något mer.

Frid.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Lo Cat
1/5/15, 10:27 PM
#2

Tack för ditt svar, kloka ord. Du skriver att "För då en själ liknar andarna i att ha ofysiskt "kroppsliga organ", innebär det att en själ och ande är olika fenomen? 

Du skriver också att "Alla har potentialen att kunna se andar mm, det är i huvudsak bara fråga om medveten träning", rekommenderar du någon speciell träning?

//C

"If you can´t explain it simply, you don´t understand it well enough"

Delta i jakten på sanningen via Facebook- klicka här!
Följ resan via bloggen- www.traceoftruth.se

bearmeanswolf
1/5/15, 11:42 PM
#3

Enligt alla mina erfarenheter - ja, det finns liv efter döden.

[änglabarn]
1/6/15, 10:34 PM
#4

Hej.

Det finns ett liv efter döden, dit ska vi återvända då vår resa på jorden har nått sitt slut. Du (vi alla) är andar och består av energier. Vi är inhysta i en kropp (ett skal) som är nödvändigt för att kunna leva på jorden. Det är endast kroppen som dör, vi kommer till en annan värld där livet fortsätter men på en annan nivå. Enligt mig, vad jag tror så är vi på jorden för att ta lärdomar och då vårt medvetande/sinne är oändligt är anden det.

Vill du komma i kontakt med andevärlden så rekommenderar jag meditation. Det är viktigt att vara avslappnad och fri från tankar. Det kan vara svårt men försök att inte ha några förväntningar då det är lätt att blockera sig. Lita på det du får till dig. Se till att du är ensam, gör det bekvämt för dig, tänd ett ljus och/ eller ha lugn musik. Det ska kännas bra för dig. Det finns ett flertal olika meditationer däribland chakrameditation som jag personligen tycker är bra.

http://sinnligkunskap.se/lasa-online/artiklar/meditationer-2/farg-och-chakrameditation/

Dock så är vi alla olika, du kanske inte känner dig bekväm med just denna. Jag rekommenderar även Iris Hall- the secret garden. 

Sist. Det ligger i en människas natur att vilja förstå, finna svar och få  bevis. Andlighet är så stort och bär på många frågor. Det är bra att denna sida finns så att man kan utbyta erfarenheter, upplevelser och diskutera.

Kram.

Hugohugo
1/7/15, 3:42 PM
#5

#2

Lo Cat, jag har inte så mycket själv att tillägga än att jag försöker lösa sådana saker som är av mer prioriterbar andlighet, då jag har fått upp ögonen för sådant jag blivit bättre på fråga mig själv om. Till de egna erfarenheterna som jag har haft så, passar de till visa mer av verkligheten på sitt sätt, men den träning som man i huvudsak genomför för komma till den nivån, har sådana grunder som vem som helst kan finna bevis kraft för och tänka sig till, förståndet som den moderna människan inte ska överge bara för de vill syssla med andlighet och mysticism.

De som jobbar med Rabbi Désirée R. Ntolo, och henne själv, skulle jag hänvisa till för vidare intresse att involvera sig i lära och utöva det som för oss till de inre goda och vackra skatterna. Då man inte har något emot att lära sig av andra, så är detta min rekommendation som jag har erfarit vara lyckad. Det finns olika vägar till målet, men det är viktigt att välja de rätta. :-)

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Lo Cat
1/9/15, 9:03 AM
#6

Tack för tipsen på både Iris, meditation och Rabbi Désirée R. Ntolo!

Jag har testat meditation ett par gånger, bergsmeditation tror jag att det hette. Det var en rätt stressad upplevelse till en början där grinden man skulle stänga, vägrade stängas. Bron man skulle ta sig över började rör på sig som ett rullband i fel riktning och berget var riktigt krokigt och en björn började jaga mig ha ha, det innebär säkerligen att jag har en bit kvar :)

Jag gillar det som du skriver Hugohugo  om förståndet. Det känns väldigt viktigt att se saker med ett sunt förnuft. Det är dock en svår balansgång att förhålla sig kritiskt till både sig själv och andra samtidigt som man ska vara öppen och mottaglig. Hur gör ni?

Funderar lite på vad du sa änglabarn, om kroppen som ett skal och att vi på jorden ska leva och ta lärdom. Men hur kommer det sig att vi inte kommer ihåg vår "existens" innan (oavsett vilken form, hur eller var den kan tänkas vara ) ?

"If you can´t explain it simply, you don´t understand it well enough"

Delta i jakten på sanningen via Facebook- klicka här!
Följ resan via bloggen- www.traceoftruth.se

Annons:
Hugohugo
1/9/15, 9:26 AM
#7

#6

Den blogg som finns på min profil (länken här eller: klicka på min bild), kan du också kolla in, för läsa lite om förståndet (tilläggsvis så kan jag redan nu säga att, insikter om andliga saker kommer inte alls eller inte i huvudsak från bara ett kritiskt förstånd, innan det blir verksamt att "döma" och kritisera, så kommer en först behöva bejaka en ödmjuk och vördnadsfull inställning (det finns ungefär en rad olika egenskaper som kan hindra en från att vara ödmjuk odyl, mer om dessa går att läsa i Rudolf Steiners bok: ´Andlig Skolning - Hur uppnår man kunskap om de högre världarna´ (en annan väg till högre andlighet).

 På min profil finns de bästa länkar jag funnit till Rabbi Désirée R. Ntolo.

Om meditation behöver det sägas att alla person klarar inte naturligt av att ägna sig åt den om man tror vad Paul Brunton säger i kapitlet ´Den gudomliga skönhetens väg´ (från boken: ´Den Hemliga vägen´). Själv så klarar jag faktiskt av meditera, men jag har kommit långt också via att använda ett fördomsfritt förstånd (ett öppet sinne).

Frid.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

[Eleya]
1/10/15, 3:15 PM
#8

Inte ett liv som i fysisk aspekt, men en andlig existens där rum och tid inte finns och inte heller saknar. Sen finns det oändligt mycket mer inom ämnet

[niklaeri02]
1/11/15, 7:31 PM
#9

#6 Det finns ju minnen av tidigare liv. Jag har haft ganska mycket sådana, även om jag inte vet om det var min egen fantasi. Var ett tag sedan jag höll på med sånt.

Jag lyssnade på dessa för några år sedan och fann de intressanta (har inte direkt lyssnat nu dock, verkar finnas 12 delar på youtube):
https://www.youtube.com/watch?v=3A5EFFZ-W7s

Lo Cat
1/12/15, 8:30 AM
#10

Tack för tipset niklaeri02 , jag ska kika igenom klippen!

"If you can´t explain it simply, you don´t understand it well enough"

Delta i jakten på sanningen via Facebook- klicka här!
Följ resan via bloggen- www.traceoftruth.se

"If you can´t explain it simply, you don´t understand it well enough"

Delta i jakten på sanningen via Facebook- klicka här!
Följ resan via bloggen- www.traceoftruth.se

[niklaeri02]
1/14/15, 8:20 AM
#11

Ja, gör det :)

Upp till toppen
Annons: