Annons:
Läst 3797 ggr
gwendolynn
2014-11-08 00:57

Kan någon ge mig hjälp och stöd?

Känner att jag kanske lade inlägget i fel gruppkategori så lägger in det i den här i stället..

Jag sträcker ut en hand och tar emot allt stöd jag kan få nu! Ska försöka fatta mig kort..

Är 30 år, i 10 års tid har jag inte varit sann mot mig själv, tappat bort mig själv etc.. har vl levt ett "normalt", hyfsat liv, gift mig, fått barn och sådant men aldrig känt att jag är den jag vill vara. En kris på jobbet gjorde mig deprimerad, sjukskriven och jag landade på botten. En natt låg jag sömnlös och skrek inombords på hjälp och det knäppte till och jag insåg att jag är den enda som kan vända på mitt liv.

Började läsa en hel del om personlig utveckling, positiv energi och i samband med det kom jag in på det andliga som jag var otroligt intresserad av i tonåren men som jag helt tappade bort.

Den senaste månaden har minst sagt varit intensiv. Jag läser massor om allt möjligt, av intresse, inte för att jag tror att en förändring ska ske snabbt, utan mer för att underhålla intresset. Jag har vana av att komma i gång med något bara för att sedan komma av mig och den här gången knns det för viktigt, därför fortsätter jag läsa. Ibland utan att ta in så mycket för huvudet orkar inte men bara för att inte komma av mig.

Jag var på god väg första 2 veckorna. Mådde fantastiskt och kände som att jag hittat tillbaka lite grann till den jag någongång var/den jag vill vara. Sedan blev det jobbigt. I allt jag läste angående intution och om att vara sann mot mig själv återkom jag till en och samma punkt: mitt äktenskap. Jag har varit tillsammans med samma person (av och an i början) i just snart 10 år. Vi har haft det svårt hela vägen men ändå fantastiskt. Vi är själsfränder som har svårt att leva utan varandra men från min sida har jag tvingats inse att det är en vänskapsrelation mer än en kärleksrelation. Insikt nummer 1 alltså.

Jag har mediterat och fått kraftiga fysiska upplevelser.  Har aldrig mediterat tidigare men rean efter några dagar gick det som en strak ström av energi från huvudet ner i hela kroppen som höll i sig någon minut. detta har hänt 2 gånger. Efter andra gången fick jag sådan huvudvärk, brus i öronen, blev ljus- och ljudkänslig och har inte vågat meditera igen. Inte riktigt orkat heller för i 1 1/2 vecka sedan dess har jag brottats med svår huvudvärk, först på höger sida, nu på vänster.

Humöret pendlar mellan hopp och förtvivlan. Jag har nu samtalat med min man och han är införstådd med att känslorna inte är som de borde men vi får se hur vi ska lösa det.

Rent andligt känner jag mig extremt förvirrad nu och känner mig sjuk i kroppen dagligen. jag kämpar och vacklar men vill inte duka under och komma av mig igen. Just nu är jag ganska nollställd i huvudet, huvudvärken är för påtaglig och jag kan inte ens fokusera på vad som könns bra.  Känns som att jag tappat fotfästet lite grann i det jag påbörjade. kanske jag gick ut för hårt och blev för ivirig. men när man känt att man i hela sitt vuxna liv inte vetat vem man är så vill man ju inte förlora en enda sekund till på att göra annat än försöka hitta tillbaka. Bli sann.

Jag vet inte vad jag behöver hjälp med men jag mår fysiskt dåligt. Nästan som utbrändhetskänslor. Emotionellt är det både lycka och sorg. Lycka över att sanningen jag kanske haft inom mig under lång tid kommit upp till ytan, men extrem sorg och oro över att kanske behöva skiljas från min djupaste vän för att jag behöver hitta mitt eget liv. (Jag känner ett extremt behov av ensamhet just nu).

Andligt så står jag just nu stilla och vet inte åt vilket håll jag ska gå. Bara att jag vill framåt. Det är så många invanda rädslor, osäkerheter, hämningar som blockerar mig men jag vill bekämpa dem alla och bli JAG. Men just nu bara snurrar det i huvudet..Jag är lite rädd..vad händer???

Annons:
Christina_46
2014-11-08 17:53
#1

Hej Gwendolynn

Jag vet inte vad du ska göra åt din situation. Men om du vill så kan jag sända reiki och healing till dig och till din situation. Kanske att du kan komma till insikt genom detta. Men det är bra att veta att man kan få utrensningar både fysiskt och psykiskt i början. Och så skulle jag tro att du kanske behöver mer än en gång reiki och healing. Men det kan vi lösa om du vill.

Hör gärna av dig om du vill så kan vi komma överens om en första tid när jag sänder. Jag sänder på distans, så du behöver inte komma till mig. Och så kostar det ingenting ska jag väl också säga.

Kram Christina

Älvan
2014-11-09 17:35
#2

Kundalini.

Huygens
2014-11-10 01:23
#3

Håller med, en möjlig kundalini. Det lugnar ner sej efter månader eller några år. Om det blandas med t ex utmattning eller migrän är det inte så roligt och då bör man söka vanlig hjälp.

gwendolynn
2014-11-10 16:42
#4

Hej! Tack för era svar! Det har lugnat ner sig något..Har försökt sova mer, vila i allmänhet och inte fundera så mycket..På det sättet lindrades huvudvärken lite och nu är den borta.. I samband med att jag skrev ovanstående hade jag precis börjat få problem med halsen också..Som en klump och fick känslan att det var tungt att andas.. Även denna har släppt något men "tänker" jag för mycket känner jag av lite av känslan igen.. Läste en gammal tråd här om andlig utveckling och läste just om fysiska symtom i samband med utveckling.. Om jag varit blockerad så länge och inte riktigt lyssnat på mitt inre så låter det ju inte helt otroligt om det skulle vara så att jag fysiskt märker av att vissa blockeringar släpper.. Hur tungt det än är att känna sig som om man drabbats av tusen sjukdomar samtidigt så tar jag det ändå som ett positivt tecken om att jag är påväg åt rätt håll.. :) Särskilt när det började släppa lite samtidigt som jag insett vad som krävs i mitt liv för att jag ska komma vidare, hitta mig själv och må bra.. Men jag tar det lugnt med informationen nu..Jag behöver ju inte överhetta hjärnan heller..:)

Upp till toppen
Annons: