Annons:
Läst 2139 ggr
johnil
7/30/14, 10:36 PM

Synsk?

Jag börjar mer och mer tro att jag på något sätt är synsk eller medial eller vad det nu kallas för :) 

Är väldigt okunnig inom området och har aldrig ens funderat på det förr.

Men , sedan jag började på mitt nya jobb har detta börjat bli väldigt påtagligt. Jag kan "se" hur människor mår utan att de visar det, och det visar sig ofta att jag har rätt. Har även tidigare drömt saker som senare hänt,

Men nu igår, hände det något som verkligen fick mig att börja fundera.

En kollega till mig ropar på en annan kollega och säger att han fått ett mail från en kvinna angående ett klagomål. (Jag har ingen som helst aning om vem denna kvinna är och har inte sett datorn eller mailet själv). Kollegan frågar "vad heter hon som mailat?". Automatiskt bara svarar jag "Ann-Louise", killen klickar upp mailet och mycket riktigt - hon heter Ann-Louise. Hur är det möjligt? Jag kunde omöjligt veta detta. 

Det får mig att fundera på att liknande saker händer väldigt ofta, jag vet svaret några sekunder innan den andra människan säger det, men oftast säger jag inte det högt för det är ju inte min "tur" att svara.

Någon som har nån tanke kring vad det är för skum förmåga jag har? Eller var det bara ett jätte jätte jätte konstigt sammanträffande att jag kunde rätt namn på en som mailat? 

Tacksam för funderingar kring detta :)

Annons:
allhealing
7/31/14, 10:34 PM
#1

#0,

Visst är det intressant att du använder ordet skumt. Dvs någonting vi idag med de metoder vi känner till inte klarar av att förklara. Frågan man ska ställa sig är från vilket perspektiv de metoder vi idag använder oss gör sin observation.

Från vilket perspektiv ställer du frågan är en fråga man alltid ska ställa sig. Kanske är det skumt från perspektivet betraktaren använder.

Vilket perspektiv använder vi oss av idag? Är det perspektivet det mest expanderade eller finns det någonting än mer expanderat som kan göra en än större observation och därmed förklara det skumma?

Tänk dig följande när du betraktar din omgivning. Vad använder du dig av? Är det kanske dina fem sinnen som i samarbete med din hjärnas analytiska förmåga processar information som når hjärnan via dina synapser? Och att du med ditt medvetande utifrån den här informationen drar slutsatser? Om det är så. Inom vilket ramverk skapas då din upplevelse?

Ramverket som uppstår när observationen av det det är som sker görs på det här sättet blir följande. Ramverket skapar en fysisk miljö. Där du som singulär varelse upplever det som sker i din omgivning i förhållande till dig.

Oavsett vad det är man förhåller sig till behövs det separation.Separation skapar avstånd. Det tar tid att förflytta sig från en plats till en annan när avstånd existerar. Detta ger oss ett ramverk att verka inom. Det här ramverket heter tid och rymd. Det är verkligheten så som vi definierar den när vi befinner oss inom ramverket fyra dimensioner. Rummet består av tre dimensioner, tiden är den fjärde.

Om det är såhär du definierar din verklighet förstår jag att det du beskriver innehåller ordet skumt. För inom det här ramverket finns inte svaret på frågan av det du upplever som skumt. Det klarar helt enkelt inte av att göra den observationen.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

bodhisattva
9/17/14, 10:03 AM
#2

du kanske hör i förväg brukar hända mig ibland att man hör något innan personen i fråga har rört på läpparna det är en del av clear audience. väldigt komplicerat att förklara

  jag vet svaret några sekunder innan den andra människan säger det, men oftast säger jag inte det högt för det är ju inte min "tur" att svara. ja man ska väl inte sno åt sig andras ord, den kreativa delen av hjärnan reagerar med den logiska och vi förhindras att säga något som inte alls härstammade ur ens egna källa

Älvan
9/21/14, 9:18 PM
#3

Enligt mitt synsätt är tiden inte linjär. Dvs vi har i nuet tillgång till det som varit och kommer vara. Jag har ingen vetenskap att luta mig mot så jag antar att du finner mitt svar "skumt". ;) För mig är inte dina upplevelser alls konstiga eller skumma. Jag får också veta saker i förväg ibland. Varför och när det händer vet jag inte.

Upp till toppen
Annons: