Annons:
Läst 1297 ggr
mangei
2014-05-23 07:36

"Energi" i kropp och händer.

Hejsan, har länge varit intresserad av det "mediala". Men har varken hört eller sett andevärlden under hela mitt liv.

Däremot började jag med chakrameditation i början av december förra året. Nästan omedelbart kände jag ett tryck över mitt tredje öga. Ett tryck som kommer och går nästan varje dag. Men tror inte att jag har "öppnat det". Gjorde de the reconnection i början av året och under hela processen var trycket över det tredje ögat väldigt aktivt.

Därefter har jag känt en "kraft" eller "energi" i kroppen som flyter runt. Energin känns egentligen neutral och får mig inte att må på något speciellt sätt. Däremot känner jag mycket energi händerna och kan känna energin i högra handen när jag gör något med vänstra och vice versa. 

Har någon tips på vad som är "nästa steg"? Och vad är det som händer?

Annons:
alex5687
2014-05-24 05:37
#1

Jag har samma efter en healing. Hållt på över ett år nu, Inte bara Ajna utan känna alla chakran. Sen också känna på toppen av huvet varje dag. Cirkelrörelse typ. Konstigt men behagligt på något sätt.

Gaiatri
2014-06-05 18:08
#2

Hej mangei!

Gör du meditationen varje dag och hur länge?

Pannchakrat kan vara lite känsligt eftersom att de flesta inte använt detta center aktivt. Man kan ta det lite lugnt i början med pannchakrat så att det inte blir överstimulerat. 

Jag tänker också likadant med den energi som du beskriver flyter runt i kroppen, att det är bättre att ta det långsamt med övningarna så att det är lättare att lära sig hantera det och förstå vad som händer. Man kan lätt bli överstimulerad i hela systemet. Energi som man känner av kan behöva riktas och användas i på något sätt. 

Här kan du läsa lite mer om chakran och om tredje ögat.

Sajtvärd på Andlig utveckling

Upp till toppen
Annons: