Annons:
Läst 1219 ggr
[sara888dormina]
2013-12-03 20:45

Fria viljan

är så att jag på sista tiden har fått en enorm starkt drivkraft mot andliga vet faktiskt inte varför, och har funderat på fria viljan finns det, eller kan det vara så om tiden är kommen så har vi inget val, om jag slutar tänka på andliga eller söka så mår jag inte så bra,

Annons:
Yon
2013-12-03 20:49
#1

menar du att du har fått en stark drivkraft mot andlighet, eller just mot andliga personer?

[sara888dormina]
2013-12-03 20:57
#2

det var en svår fråga, det är väl båda men kan vara mest mot andliga personer, ja nu fick jag en funderare

Yon
2013-12-03 21:00
#3

vad innebär det att ha en drivkraft mot denna typ av personer?… alltså hur kan man se i en persons handlingar att den har en drivkraft mot andliga personer? / Hur kan man se i dina handlingar / tankar / känslor att du har en drivkraft mot andliga personer?

… Så jag förstår vad du menar…

[sara888dormina]
2013-12-03 21:13
#4

i handlingar är att jag har stängt av all kommunikation med vänner och familj, tycker inte det är mer intressant. Men det är något omedvetet det är klart att jag försöker umgås men jag kan inte koncentrera eller fokusera på deras samtal, som typ jag bara nickar och håller med och inget fastnar i minnet av deras samtal, och tankarna handlar enbart om andliga, sökande och hur jag ska utvecklas.

Yon
2013-12-03 21:25
#5

Låter som om du är djupt fokuserad.. Ungefär som folk som spelar dataspel (de som är nästintill besatta) eller är väldigt kreativa (konstnärer)

men fungerar du i vanliga sociala sammanhang? eller är det så att du lider eller inte kan göra dig förstådd, eller annat?

Annars är det väl bara att stråla ut kärlek och medkänsla till dina vänner, samtidigt som du tänker på annat när du umgås med dem..?

[sara888dormina]
2013-12-04 00:06
#6

ja något liknande som jag har blivit besatt av andliga, jag har varit sökare i många år, det är bara nyligen de har börjat drivkraften, och det känns som jag inte har något val, 

Man kan säga att jag har social fobi men den suddas helt bort när det gäller andliga personer,

Annons:
ALPHIRA
2013-12-04 01:25
#7

Har hört många "långt gångna andliga" säga att till sist hade dom inte något val. Att dom kände samma drivkraft (som  tagit över) som du sara.

Men ändå kan det finnas en fri vilja där någonstans, man bara har gett upp eller gett klartecken att OK, jag följer den vägen…

Allt gott till dig. ❤️

[sara888dormina]
2013-12-04 07:47
#8

Har kastat andliga ett par gånger och då fick ja bevis att ja inte har någon fri vilja, de hände situationer i mitt liv som påminnelse,

Upp till toppen
Annons: