Annons:
Läst 123944 ggr
Yon
2013-08-04 18:22

1111, 2222, 1221, och liknande nummer som upprepas

Det finns en liknande diskussion här om 1111, men denna tråd handlar mer generellt om upprepande nummer, även med andra siffror. Sedan finns det en liknande tråd som är 4-5 år gammal, så jag tänkte jag startar en ny. Jag tänkte också dela några länkar här som jag tycker är bra. :)

För ganska länge sedan började jag se återkommande nummer. Det var under perioden av en stark andlig upplevelse. Jag ser ofta siffrorna 1111, 2222, 1221, 2112 etc. Ofta råkar jag ta fram klockan på mobilen exakt när de siffrorna är framme (klockan syns ej när mobilen är i viloläge). Samma sak med andra klockor, men även med andra saker i omgivningen där nummer förekommer (finns nummer överallt). Nu ser jag ofta även 1414, 1441, 1717 eller liknande kombinationer. Ibland känns det nästan överdrivet. Vart jag än tittar dyker dessa mönster upp, en efter en. På senare tid har det ökat igen, för att sedan avta lite

Detta är ett roligt fenomen. Jag ser det som tecken från guiderna. Det finns olika andliga idéer om vad detta handlar om (många personer verkar uppleva samma fenomen). 

Här är några nummer-länkar:

Denna gillar jag bäst: http://www.spiritual-path.com/numerology.htm

Massa nummer: http://sacredscribesangelnumbers.blogspot.se/p/index-numbers.html

Lite längre förklarningar och olika tolkningar av fenomenet (främst om 1111): http://www.in5d.com/1111-repetitive-numbers.html

Visst kan man förklara det på olika icke-andliga sätt. Jag är väl medveten om ”selektiv perception” inom psykologin, men den diskussionen hoppar i alla fall jag över :)

Annons:
Ammijo
2013-08-04 21:38
#1

Ja det där känner jag igen 🙂. Jag hade det så en ganska lång period. sedan avtog det men nu sen ett tag är det hur många ggr som helst på en dag som jag ser antingen dubbelsiffror eller spegelvända osv. Helt galet, så gott som varje gång jag kollar på mobilen eller klockan  är det så. Jag skrev t o m ett blogginlägg om det när det började: http://silvertradenloa.blogg.se/category/mysterier-och-oforklarliga-saker.html

Har inte fått riktig kläm på vad det betyder, men något tecken är det, det är jag säker på!

ProvinsiaRivers
2013-08-04 22:22
#2

Kul länkar!! :))

Jag brukar se återkommande 11:22 och 22:11😛 Började hända för drygt 1 år sen…men jag är också under andlig utveckling sedan nåt år tillbaka på allvar;)))

Nandini
2013-08-04 22:28
#3

Jag ser många gånger per vecka 21:12 på klockan vid TV:n och har gjort så i över 1 år. Har funderat på om jag omedvetet känner att klockan är 21:12 och att det är därför jag tittar? I och för sig fyller jag år 21 dec, och kanske det gör att jag är medveten om just den sifferkombinationen. Fast jag tror ändå att det har någon mening…

Loris M
2013-08-04 23:22
#4

Vad roligt att du startade tråden! Samma fenomen har "drabbat" mig och det är mest 11:11, 22:22, 12:21 som förföljer mig, men det kan vara andra siffror också. Ska läsa länkarna sen, tänkte bara säga att jag har kommit fram till och valt att tolka det som så att det är tecken från mina guider.

Jag har under en tid försökt att utvecklas andligt och sökt kontakt med mina guider (bl.a. genom meditation), men utan framgång. Men sen upptäckte jag att de faktiskt kommunicerar med mig men via olika fysiska tecken. När jag ber om svar och tecken så får jag det. Jag uppmärksammade också att varje gång jag såg dessa siffror vad i samband att jag tänkte på en specifik situation/person och funderade hur jag skulle göra och om jag handlat rätt. Då såg jag siffror och tolkade det som ett bekräftelse, att jag tänker/handlar rätt. Att jag är på rätt väg. Vilket också visat sig sen. Så är det för mig, men kan tänka mig att det finns andra sätt att tolka/uppfatta det. Men intressant i alla fall!

Ammijo
2013-08-05 13:15
#5

Intressant att så många har varit och är med om det här. Inatt vaknade jag kollade på klockan då var den 02.22 😃

http://silvertradenloa.blogg.se/

Nandini
2013-08-05 21:19
#6

Skrev ett inlägg på Utomjordisk iFokus nyss och det togs emot exakt 21:12!

Annons:
Yon
2013-08-05 21:32
#7

Det är alltid roligt när det blir så med forum-inlägg, för siffrorna sitter liksom kvar där på inlägget.. de försvinner inte ;)

yamher
2013-08-10 23:35
#8

att siffror har betydelse det e helt klart. Som en konsekvens av något, som en ring på vattnet som bildas när man kastar i en sten.

Men jag är intresserad av betydelserna av kombinationerna som 23:23, 21:12, 12:34 osv.

Under en period blev jag väckt/vaknade jag och när jag tittade på klockan visade den 3:33 oavsett om jag tittade direkt när jag vaknade eller väntade. Sedan kunde jag ligga vaken och sista gången jag tittade på klockan så visade den 4:44. Det var något jag ogillade o fick lite rysningar av. Gillar inte 3:33 på natten…

Alis volat propriis Oskyldig

Ammijo
2013-08-11 04:31
#9

Ja jag är också väldigt intresserad av vad det betyder. Helt klart är det tecken. Men ett tecken vill ju säga en något, önskar bara att jag skulle lyckats klura ut vad……… http://silvertradenloa.blogg.se/

Yon
2013-08-11 10:45
#10

Jag har upptäckt att jag kan arbeta med numrera i nära samband med min guide. Jag tror det kan vara till hjälp att skapa en stark relation till sin guide, och försöka använda intuitionen så mycket som möjligt, och inte lyssna för mycket på andras nummer-tolkningar som är allt för detaljerade.

Vad betyder de olika nummer-sekvenserna? Betydelsen av de mest populära numrera som 1111 och 2222 är de flesta överens om, men vad betyder mer ovanliga sekvenser som 1234, eller 0707, och vem ska man egentligen lyssna på när flera källor tillskriver samma nummer olika betydelser?

Jag har gjort så att jag har valt följande tolkning (det blev att jag återvände till den spontant):  http://www.spiritual-path.com/numerology.htm

Sedan har jag utgått från den, och jag tror att mina guider förstår att det är den jag använder (och jag förstår att det är denna tolkning som mina guider använder :)

Varje gång jag ser ett nummer, så försöker jag bli medveten om vad det är jag tänker eller håller på med just nu. Sedan kollar jag upp numret och funderar på hur numrets innebörd kan tänkas förhålla sig till det jag just nu tänker på eller engagerar mig i. Exempelvis kanske jag tänker ingående på någon meningslös film jag har sett, och om jag då får numret 1441, eller 1414 etc, så blir jag påmind om att det är fel riktning att engagera mig i de tankarna, och att jag kanske har halkat ur min andliga riktning (1414 etc är ett ”kosmiskt nej” enligt källan ovan.) I mitt fall har jag upplevt att nummersekvenserna har hjälpt mig tänka till kring vad jag just nu håller på med, men det gäller att jag själv öppnar mig för att försöka förstå saker och ting på ett nytt sätt. Man får sätta sina invanda tankemönster åt sidan, lyssna på intuitionen :)

När jag kollar upp numret på andra sidor så har de tillskrivit numret en helt annan betydelse. Det spelar dock ingen roll, för det känns som att den tolkningen jag utgår från fungerar för mig.

Man får hela tiden försöka lista ut vad numrera kan tänkas relatera till, eller vad de vill säga till en. Jag tror det är lättare om man har en särskild livsriktning som man är medveten om, för då kan man ställa numrera i relation till livsriktningen. Ens livsriktning kan vara exempelvis kärlek, andlig utveckling, eller något annat. Det är lättare om man kan begränsa området som numrera gäller för.

Jag tror inte vi behöver vara rädda för dessa nummer även om det kan kännas som att de förföljer en. Ett tips är att se till att den livsriktningen man har valt bygger på högre ideal som exempelvis godhet, hjälpsamhet, generositet, villkorslös kärlek eller något liknande. Då kan man ställa alla nummer i relation till en livsriktning som i grunden är av godo, och då kan man tolka alla tecken som godhjärtad hjälp (från ens guider).

Just nu ser jag knappt dessa nummer alls, och när jag väl ser dem så är det oftast en siffra fel, exempelvis 1552. Det är märkligt hur det kan slå över. Men det ändras säkert igen framöver :)

linnease
2013-08-13 17:53
#11

Cool! Jag hittar tre lika siffror, som  333, 444, 666 osv. Kl 14.44 idag tex! 😃  Började med bara 111 för mig ganska länge, oxå när jag kom in på det andliga spåret! Efter ett tag utvecklade det sig. De dyker alltid upp när jag liksom är nåt på spåret i vad jag tänker på! Ofta när jag kommer på en smart ide eller funderar över nåt eller får en insikt, om det är en bra ide får jag liksom en bekräftelse, typ en bil med reg nr 444 eller 777 kör förbi. Kan vara ologiskt många såna bilar i samma område ibland, haha :)

Blivit som ett språk som jag fattat efter hand, för ju djupare eller nyare insikt, ju mer "på spåret" desto högre nummer dyker upp! Supercoolt i sig :)

Kändes helt galet i början, hur sjutton kan universum tajma det?!?! Fortfarande ingen aning hur det verkligen funkar :)

MalinLussmann
2013-10-06 00:44
#12

Fick nästan lite andningssvårigheter när jag fann den här tråden, för kombinationen 1332 har förföljt mig i säkert två år nu, och på senare tid även 1441. Jag har aldrig tänkt tanken att 1332 skulle betyda något, men nu måste jag nog tänka om!

Yon
2013-10-06 08:11
#13

Börja med att försök se i vilka situationer talen dyker upp. Vad är det du har för dig, vad är det du tänker, vad är dina avsikter. Ställ det sedan i relation till din intuition om vad din andliga väg är.

Annons:
Nandini
2013-10-06 10:54
#14

Jag är intresserad av sifferkombinationer och numerologi och hittade en länk till Drunvalo Melchizedec där han pratar om "Signs in the indigo world". Jag har översatt men inte fått med allt. Gå gärna in och kolla själva på nätet!

Drunvalo Melchizedec om Nummer:

111               Står för energiflöde som pengar, elektricitet, sexuell energi, och då en energi som nästan alltid är positiv.

222               En ny period (cykel) är på väg. Hur den här siffer-kombinationen påverkar dig beror på vad du tänker på när du ser 222. Det du har i tankarna är vad siffer-kombinationen syftar på just då.

333               Du har något i ditt liv som du ska ta ett beslut om (vad du tänker på och  undrar över just nu). Betydelsen av den här kombinationen kan ses och verka på 2 sätt. Antingen blir det 666 eller 999 (se förklaringen under dessa sifferkombinationer nedan). Niorna betyder att något är slutfört. Sexorna betyder att beslutet är oharmoniskt och att du måste göra om det igen eller hitta ett annat sätt att göra det på.

444               Anknyter till mysterieskolorna. Du har just blivit medveten om det andliga livet. Att läsa böcker är 444, att lära mer och läsa mer om det andliga.

555               Detta är det högsta numret. Det är fullbordandets nummer, början till slutet i mysterieskolorna. It is the number of Christ! Enhetsmedvetandet. Pentagrammet, den 72-gradiga vinkeln, osv. Perfektionen av människan.

666                "The number of the Beast”. Det hänvisar till oss och den materiella världen. Vi består av grundämnet kol (som har atomnummer 6) och kol består av elektroner, 6 neutroner och 6 protoner.  Vi är nummer 666 i polaritetsmedvetande.  Att se 666 en gång betyder ”varning”.  Ser du sifferkombination två gånger efter varandra, var mycket försiktig! Fler gånger än det, ”ditt liv är i fara”.

777                Del av mysterieskolan. När du har läst böcker, försökt förstå den materiella världen, meditation, m.m. och börjar praktisera det du läst.

888                Ett avslutande. Den fullbordar bara en sak, siffer-kombinationen 444.

999               Detta är också ett avslutande. Det fullbordar cykeln av 222.

[sirvan]
2013-10-06 15:29
#15

spännande och se detta,

öppnade ett mejlkonto igår,

och det var omöjligt och hitta en ledig alias,

så jag försökte med hur många kombinationer som,

och blev tvungen och välja ett med mitt namn 

följt av numrena 88822 och inte bara det

när jag skulle välja lösenordet så fick ja

med 888 oxå,

har någon svar på detta, det kan väl inte va slump,

e det något budskap från andliga,

jag är andlig.

yamher
2013-10-06 21:14
#16

8:an har ju alltid stått som en evighets symbol.

Jag är inte helt enig om siffrornas betydelse i #14 men vad vet vi ?

Alis volat propriis Oskyldig

[Olaf]
2013-10-08 11:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Såg nyss 11 11 som vanligt. Kom å tänka på att jag sparade en lapp från september när jag hade ett ärende i tobaksaffärn tittade på lappen och som vanligt….jag tog den på minuten.

Nandini
2013-10-09 18:41
#18

Om man ska utläsa siffror enligt # 14 där siffrorna står i tretal, så blir dina nummer på kvittot också 111 111.

Eller så 11 11 11 (tre ettor i rad) 😃

[Olaf]
2013-10-09 19:37
#19

Ahh kul. Här ska tolkas! Tack för hjälpen.

[LadyForestStar]
2013-10-12 13:56
#20

Rätt intressant.. Jag är född 23:33
Står ofta inför olika beslut som jag tycker är jobbiga och antingen blir det "kattastrof"(inte så värst kattastrofal, är optimist ang mitt liv, ser lärdomen i det.) =)
eller så känner man sej fulländad. Hehe.. min lilla teori om mitt liv. 

Fast 666 har jag hört 3olika förklaringar till. Bland annat: http://sacredscribesangelnumbers.blogspot.se/2011/10/angel-number-666.html
Sen enligt bibeln så är 7 ett andligt fullkomligt(perfekt tal) tal. Men 6 ett ofullkomligt tal. Sammansättningen av 6 tre gånger trycker på ofullkomligheten.
Sen i försig så kan alla dessa förklaringar vilja komma till samma slutpunkt.

Annons:
Yon
2013-10-12 22:45
#21

Om ni kollar på loggan på "Monster"-energi-drycken, så är det tre stycken sträck (som klor), varje sträck är den hebreiska symboler för talet 6, alltså 666, och slogan är "Unleas the Beast!"

Bild:

http://www.ingeniouspress.com/wp-content/uploads/2013/05/310008_250655988409286_1860211541_n.jpg

Sedan får man såklart tro precis vad man vill :p

(fast jag tycker inte det är så fruktansvärt likt den hebreiska symbolen)

[LadyForestStar]
2013-10-12 23:42
#22

#21 Monster energidrycken- 666 =socker& koffein= satans påhitt 😃

[Olaf]
2013-10-13 07:42
#23

#21 Det finns fler exempel på det där med 666 i varumärken. Verkar vara nåt man gillar att strö omkring sig. Siffror talar.

denisafrisk
2016-01-02 00:23
#24

Jag fortsätter att se 111 till synes överallt. Konstig!

Sagaliten
2016-01-02 13:59
#25

Har större deleb av mitt liv blivit "förföljd" av 11:11 och 22:22 (el 01:11, 02:22) men blivit allt mer sista tiden och även flera olika 17:17, 23:23, 00:00 och en jäkla massa annat. Har även jag skrivit en blogginlägg om det ☺️ Jag använder främst den 2a länken just för att den är så omfattande i sina nummer. Lite komiskt är också att detta fenomen smittat av sig på en av mina personliga assistenter. Sen hon (som är väldigt medial) börjat jobba hos mig i mars så har hon börjat se framförallr 22:22 massor, så smittat visst också 😜 Men tycker det är väldigt komiskt och otroligt spännande och intressant i alla fall. Finns en film som heter 11 11 11, som jag såg här om dagen, men måste erkänna att även om filmen var helt okej så tror jag mer på det med änglabudskap. Så fort en ny sekvens börjar uppenbara sig så kollar jag lite närmare på just dess innebörd. Men det jag saknar i 2a länken är 0orna. För även 00:00 och 00:01, 00:10, 01:10, 10,01 osv har blivit allt mer frekvent sista tiden.

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

[niklaeri02]
2016-01-02 16:48
#26

Hej! Jag minns då jag skulle kolla på klockan som liten, och tycktes se siffrorna i huvudet innan jag såg de på klockan…mystiskt. Annars brukar det handla om mer vardagliga saker, som att jag ser en väst jag köpt lite över allt, och bara ser ett visst bilmärke då vi köpt en ny bil när jag innan inte såg en enda…men brukar tänka att detta är nåt psykologiskt, vet dock inget om det i mer detalj. Intressant dock!!

Sagaliten
2016-01-03 16:50
#27

Försökte lägga ihop detta i det förra inlägget, men gick visst bara att kommentera om där inte fanns senare kommentarer så det kommer här istället om någon är nyfiken, fast här fokus på 2orna
http://sagaliten.blogspot.se/2016/01/lite-numerologi-vad-ar-det-med-dessa_3.html

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Annons:
Tant Grön
2016-01-03 23:55
#28

För ett par år sedan när jag vägde mig på morgonen, så visade vågen 66.6
Sen skulle jag till sjukhuset och fick nummerlapp 666. När jag sen gick ut därifrån såg jag en bil med reg nr 666. Blev lite nervös men inget hände.

Sagaliten
2016-01-04 00:13
#29

#28 Tant Grön, har du kollat upp vad det betyder? Behöver kanske inte vara negativ även om det normalt förknippas med djävulens tal.

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Tant Grön
2016-01-04 00:35
#30

#29 Nej, har inte kollat upp det, men ser längre upp i den här tråden att om man ser 666 fler än två gånger, så betyder det att "ditt liv är i fara."
Men än så länge lever jag. 😉

Sagaliten
2016-01-04 01:02
#31

Kunde inte låta bli att kolla, har oxå haft bla 666 😉

I länkarna så var den ena inne på att det är ett tecken på obaland, signalerar att man är ute på fel håll rent tankemässigt, inte kring alla saker, men att något är ute på fel håll.

Andra va inne på samma spår fast mer omfattande. så beror kanske på vad man själv vill tro. Vill helst slippa dö själv 😇 Stannar hellre här 🙂

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

[niklaeri02]
2016-01-04 17:56
#32

En tanke, kan inte detta bli lite tvångsmässigt, som att inte gå på vissa gatustenar? Jag tror inte man genom tal kan se om man kommer dö…
(Jag brukar inte bry mig om fredagen den 13 heller för den delen.)

Sagaliten
2016-01-04 22:32
#33

Nja, kan bara tala för mig själv och är rätt självmedveten efter 2 olika utbildningar där båda kräver egenterapi och mycket arbete med sig själv och vem man är och hur man reagera i olika situationer osv så i mitt fall är det inte så. Kan gå perioder där jag inte alls ser 2or, men om vi vara tittar idag så senaste 4 ggrna har det varit 22:02, 22;12, 22:22 och 22:32. Jag är inte någon som kollar på klockan hela tiden och in heller så som har en inner klocka. Men bryr mig inte om fredagen den 13e jag heller ☺️

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

[niklaeri02]
2016-01-05 10:13
#34

Okej, tack för ditt svar ☺

Annons:
Pebble
2016-01-15 20:47
#35

WOW Vi är ju fler!! Läs detta! Jag är född den 22:e min fd. sambo är född… den… 22:e , vi båda kollar omedvetet på klockan 22:22 .  Jag har andlighet naturligt i mig. Han är en sökare. Min tanke har aldrig slagit mig att det har något med det andliga att göra. Är där någon som verkligen vet? Om jag läser i länkarna till detta inlägg så får jag en förklaring till att 2222 är ett änglanummer…

[Crystal93]
2016-01-16 23:37
#36

Gud! Ni läste just mina tankar, tänkte själv skriva ett inlägg om numerologi.
Jag ser dessa siffror varje dygn nu under ca 1v, eftersom 1v sedan fick jag en känsla av att studera numerologi och även dess mening.
Där i en sida stod "har ni sökt er till denna sida, så betyder det att dessa siffror kommer bli synliga för er inom snarast tid, vilket börjar med 11:11" som va sant!

01:01/10-02:02/20-03:03/30-04:04/40-05:05/50-06:06/60-07:07-08:08-09:09-10:10/01-11:11-12:12/21-13:13/31-14:14/41-15:15/51-16:16-17:17-18:18-19:19-20:20/02-21:21/12-22:22-23:23/32-00:00.

000-111-222-333-444-555-666-777-888-999.

Datum som jag har sett 1990-07-20 (min tvillingsjäls födelse) 1993-10-05 (min födelse) 2005 (vi förenades & separerade) 2012 (vi förenades) 2015 (vi separerade) 2016 Betyder återförening men även slutet för någonting och 2017 ska va början för någonting, men vi får vänta och se vad tiden kan ge!😊

Jag har även sett udda men underliga siffror, som bildar en rak linje eller ett v i mellan (ex) 11:30 eller 10:10 . Det skulle jag gärna vilja veta vad det har för betydelse, samtidigt som tim och minut visaren visar (ex) 12:an?

Jag gjorde även en beräkning innan alla dessa siffror började bli synliga, vilket visade sig att mina siffror är densamma som min tvillingsjäl! 4+4=8 som betyder - Ascension, twin flame, infinity, balance & wisdom.
Nästa "våg" av tvillingssjälars återförening kommer ske under beräknad tid - 2021/2022, då den förra "vågen" va 2011/2012.

Min knasiga uppfattning av allt detta, handlar om tvillingsjälar.
Eftersom numerologi (alltid) börjar med 11:11 och tvillingsjälar återförenas 11. Dessutom är ju siffrorna alltid 1 + 1 = 2 vilket måste betyda att 1själ+1själ=2själar i en, förstår ni? Hur som helst så tror jag att alla redan har svaret, vi behöver bara finna det inom oss själva!❤️

[Crystal93]
2016-01-26 14:58
#37

Pebble: chi-nese.com
Människor som ser 11, 22, 33 & 1+1=2 eller 4+4=8 är Mästare.
Jag ser dem varje dag.. sänder denna sida som beskriver allting.

[niklaeri02]
2016-01-26 18:54
#38

Hej!

Jag fick se siffran 666 på mitt bankkonto för några dagar sen… Mysko. Kanske bara en elak tillfällighet 😈

;-)

[Crystal93]
2016-01-26 20:38
#39

Hej Niklas!

Haha, vi verkar ju följa samma inlägg😎så oförutsägbart.

Personligen är jag lite skeptisk av "666" eftersom när jag väl ser dem,
så befinner jag mig i min fysiska form, den svaga energin.

Min egna uppfattning är att man inte följer sin livsväg
och fokuserar allt för mycket på materiella ting.

👋Änglarna varnar dig.
& vill du ska balansera din energi.

[niklaeri02]
2016-01-26 20:53
#40

Tack för din tolkning. Vill du utveckla den lite?

Jag vet inte vad jag ska tro. Brukar inte tänka så mycket i siffror, men känner ändå att jag är på rätt spår i livet. Av olika anledningar.

Hehe, ja vi dyker visst upp i samma trådar, men måste säga att jag kikar på de flesta trådar på just denna sajt ;-)

[niklaeri02]
2016-01-26 20:55
#41

…Men visst har jag personliga drömmar, och lust för andra vägval i livet, så du är inte helt fel ute ;-P

Men tänker att man får vara glad för det man har! :)

Annons:
[Crystal93]
2016-01-26 23:04
#42

Änglarna vill inte vi ska leva i det förflutna eller framtiden, utan nu.
Vilket betyder att just i den stunden va dina sinnen i obalans,
inom den stunden följde du inte den väg som va menad för dig.

Den svaga, fysiska energin drar till sig negativa energier.
Därför sägs siffrorna "666" vara relaterade till ondska.

Änglarna vill bara uppmärksamma dig om att balansera dina sinnen.

Jag tror dig när du följer din väg.. men livet ska ju va som en bergochdalbana😉
Samma här😇

[niklaeri02]
2016-01-27 21:34
#43

Då förstår jag hur du menar, att man i stunden var i obalans. Det är inte omöjligt. Jag trodde du kanske menade i över lag.

Nej, "666" är ju inget positivt tal!

Jag försöker följa min väg så gott det går…Men man har ju alltid tid sen att komma närmare sin väg i det fysiska om man vill det!😃

Men samtidigt tänker jag att vägen man går oavsett leder till "slutmålet", att man på något sätt alltid vandrar sin väg, även om det inte alltid ser ut så på utsidan… :)

[Crystal93]
2016-01-28 19:51
#44

Precis😉
Det är min personliga upplevelse utav "666" siffrorna.😊
Den "3" siffran skulle jag däremot avvakta.. onda andar och demoner symboliserar genom siffran "3" som en förolämpning mot treenigheten - Fadern, sonen och den heliga anden. Det kan variera från 3 knackningar, 3 toner eller 3 klösmärken.

Förstår va ni menar.. men vissa får inte ens chansen till att följa sin egna stig.
Jag tror sagans slut kan variera.🙂

[niklaeri02]
2016-01-28 20:42
#45

Okej, intressant :) Visst varierar slutet, tänker bara att det kanske handlar om olika plan? Att vi har samma kärna, men är olika individer med olika öden på ett annat plan, som det fysiska :) Nej, vissa är upptagna med att överleva, och av andra "ytliga" saker, så alla har inte den chansen. Men om det finns ett liv efter detta så tror jag att man någon gång kommer "dit", det är bara en tidsfråga tror jag :) (skriver från mobilen)

[Crystal93]
2016-01-29 15:40
#46

Ah! Nu förstår jag.🙂
Jag tror världen är en illusion.. där vi lever tillsammans men upplever inte samma känslor osv. Alla är vi unika och vi har våran egna stig som vi följer igenom livet!

Jag tror också vi eventuellt kommer dit vi ska till slut..
Annars skulle vi nog inte leva om och om återigen.😃

K.R.J.T
2016-01-29 21:00
#47

ja vissa behöver många liv för att följa stigan till slutet andra lite mindre.

Våra upplevelser är nog  rätt unika och våran väg, men i slut ändan är i mångt och mycket vi väldigt lika varandra, vissa är bara på andra delar av sina resa än andra.

en nybliven resenärs liv ser väldigt ovanlig ut gentemot en van resenärs liv, även fast deras slutmål  kommer vara detsamma :)

vad jag förstått om 11.11 är att det är det starkaste siffer kombinationen att se, och ska betyda något speciellt, likt att man är på väg i rätt riktining.

kul fakta om 666, www blir 666 ifall du översätter det ifrån hebreiska , slump :)?

[niklaeri02]
2016-01-30 10:24
#48

Crystal: Bra att du förstår mig 😃

Jaa, vi lever liksom genom sinnena och ser världen på helt olika sätt allihopa, man lever liksom i sitt egna universum…Så det blir ju som en illusion :)
Sen brukar jag också tänka att livet är som en dröm där vi är mer eller mindre medvetna om att vi drömmer, ungefär som i en vanlig dröm…Bara det att vi inte kan flyga eller liknande… Men det är som en dröm/illusion genom sinnena :)

Sen vaknar vi upp någon dag och inser att livet var en dröm vi levde, och kunde genom medvetenhet och sätt att tänka påverka dess utfall totalt.. ❤️

K.R.J.T: Jag tror också att livet fortsätter efter döden, att man återföds igen och igen ? hur länge.
Men den medvetna behöver inte oroa sig för att återfödas eller inte, för den går genom livet utan att känna motstånd till livet och genom det vara i himelen fast på jorden.

----
På tal om tal, jag mediterade nyss och försvann totalt under en stund som jag inte vet hur länge det varade, men då jag kom tillbaka mindes jag 63.03, hehe, undrar vad det kan betyda?? 😉

Annons:
K.R.J.T
2016-01-30 14:50
#49

Tror livet är relativt kort, bara att det känns väldigt långt medans man lever det, och därav vi behöver flera liv, då allt det vi ska uppleva oftast inte räcker till ett liv eller att man missar det man ska uppleva i ett liv och man får fortsätta i nästa liv där man slutade.

som kalle bah förmedlade i en låt: life is just a moment between two eternities

Sen tror jag inte döden är en död/slut i sig, egentligen så dör aldrig någonting, all materia i detta universum ändrar bara formen, eldar du trä, blir det till gas och likande, tror vi människor är likadana att vi bara ändrar form när tiden är inne, ungefär som att allting återvinns, och blir något nytt när den har brukat sin funktion.

När man lär sig förstå vad hjärnans funktion verkligen är får man verkligen känslan av att livet är en illusion, t.ex det du hör hörs egentligen inte, då ljud endast är vibrationer, som våra trumhinnor uppfattar och sedan proccesserar hjärnan det och det blir till ljud för oss, man kan testa detta genom att hålla handen på halsen när du pratar, så känner du vibrationerna, våran hals/mun skapar vibrationer som andra människor uppfattar som ord eller ljud,

Bilder av det vi ser, är bara ljus strålar som studsar ifrån ljus källan till matriallet och sedan in i våra ögon där hjärnan bearbetar det till en bild och färg.

[niklaeri02]
2016-01-30 22:10
#50

👍

Det är väl lite så även jag tänker…

[niklaeri02]
2016-01-30 22:11
#51

(denna diskussion har lästs nästan 22000 ggr… måste vara nära rekord på sidan??)

[Crystal93]
2016-01-31 15:03
#52

K.R.J.T: Sant som det är sagt! 11, 22 & 33 är Mästarnas siffror.
Men 33 styr över 11 & 22 eftersom det är en kombination av båda.

Jag som nyligen fick veta www är 333 som betyder "Internet skapades för oss att finna oss själva" Men som ni säger så kanske det har en annan betydelse i andra religioner. Första tanken som jag finner mig i är 666 ska va 999 uppochned precis som djävulen hängde korsett uppochned.

Jag är dock inte 100% säker om vi alla ska till samma slut, då jag vet att hälften av mänskligheten föds goda medan andra hälften föds onda. Som jag brukar säga.. världen är en kamp mellan goda och onda, därför harmonin kan bli komplicerad. Jag tror äkta kärlek är bandet mellan den goda och onda sidan, annars skulle inte dessa yin & yang historier va så välkända. Eller.. så kanske det finns 3 ytterligare dimensioner där ena är goda, andra är förenade och den tredje är onda. Men då kommer vi tillbaka till treenigheten och föreningen mellan kropp, psyke och själ.

Niklas: Precis! Dock.. trivs jag att använda ordet "illusion" eftersom verkligheten är en illusion som vi själva skapar. Har ni sett och känt hur deprimerade människor fungerar, så förstår ni säkert. Absolut, när vi sen vaknar (som ni skriver) så försvinner känslan av att drunkna eller drömma och vi kan leva i vårt medvetna framför undermedvetna.

Jag skulle ärligt skriva att det jordliga/fysiska livet är kort men det själsliga livet är för evigt. Tänk er 1.000år som skulle vara 10 mänskliga liv, om alla blev 100år.
Det kanske känns längesedan för oss men skulle vi jämföra 1.000.000år, då skulle vi tänka tvärtom. Min själ är personligen gammal, eftersom den är vit.
Då bryr man sig inte särskilt mycket om jordliga/fysiska besvär som t.ex tiden.

Jag tror personligen vi lever så länge vi vill!🙂Som sagt.. så utvecklas vi varje dag.
Haha, skulle kännas lustigt om vi bara skulle sluta existera en dag eller gå fram till en osynlig vägg som i ett spel. Men givetvis tycker vi ju alla olika och om jag skulle tala för dem lägre dimensionerna, så skulle dem känna att ingenting i den här världen är äkta förutom deras ego.

Jag har en känsla av att 63:03 är 33 eller 3+3=6 som är min väns livsväg.
Hursomhelst är 33 positivt att se, då den regerar över alla änglasiffror och mästersiffror.

Som K.R.J.T skrev, så är själva döden en illusion eftersom vi byter form. Men vårat ego som är jordligt, ger oss en känsla av saknad. Då vi inte kan leva tillsammans i den fysiska eller själsliga världen. Därför blir vi deprimerade, eftersom vi separeras till olika dimensioner.

När min älskade mormor avled så bad hon min morfar följa med henne, men hans tid va ännu inte kommen, så han bad henne stanna hos honom, som då va omöjligt. Jag är 100% säker att dem kommer återförenas en vacker dag!🥳

Exakt.. Ljud är endast vibrationer som stimulerar oss olika.👍
Människor som har talets gåva brukar ha en blå aura/hals chakra.

Haha! Kändes skönt att få skriva av sig..❤️
Ha nu en underbar morgon/dag/kväll/natt!

[niklaeri02]
2016-01-31 20:36
#53

Min mormor gick bort för ungefär en vecka sen, som skrivet i PM, men det var lite kusligt när du nämnde din mormors bortgång i ditt inlägg bara så där precis nu 🤔 men fint på något sätt.

Jag hade depression under kanske ett år/halv år, men då måste jag säga att psykosen var snäppet värre!
Men jag kunde ändå leva i nuet på grund av min insikt sommaren 2010, så depressionen fastnade inte på mig, den var bara där under en kortare period som sagt.

Det var en intressant tolkning av talet som kom till mig i meditation. Jag hade ingen aning hur att tolka det, bara att det kom upp i sinnet.

Ja, bra skrivet, vi "separeras" från Själen då vi inkarnerar till jorden och kan nog känna en saknad till oss Själva (och i och med det våra nära och kära)..

Kan du förnimma folks aura?

❤️

[Crystal93]
2016-02-01 21:03
#54

Ja.. Min älskade mormor avled för längesedan nu, men det kändes som ett tydligt exempel till separation.🌺Jag har en känsla av att eran mormor finns där för er, även när ni som minst anar.

Du ska skatta dig lyckosam om du så sällan känner dig deprimerad!😃
Jag kan känna av andras livsenergier.. så om andra känner sig deprimerade, så påverkas jag. Den värsta upplevelsen va när min väns, vän avled.. då kunde jag se hur mitt liv svischade förbi mig!😕

Kanske du har svaret som du själv söker?😉
Jag vaknade häromdagen med en känsla av att söka svaret till 0505, där fick jag veta att jag följer min gudomliga livsväg i perfekt ordning.👍

Absolut! Har även du haft en känsla av att du haft ett särskilt uppdrag?
eller.. kanske du haft ett särskilt minne utifrån vem du verkligen va?
Jag mindes redan som barn, vilken man som jag skulle älska osv.

Nä🙂Jag kan se och känna av andras livsenergier, men kan inte manipulera dem egenskaperna efter min egna vilja. Men min tvillingsjäl kan se andra människors aura och därifrån fick jag veta att min aura/chakra va vit.😊

👋Men övning ger färdighet!

[niklaeri02]
2016-02-01 22:56
#55

Ja, när jag fick veta att mormor somnat in så såg jag en ängel och ett ljust sken. Även om det var väldigt tråkigt så var vi beredda på det, och nu får mormor vila… :-/

Som sagt, sjukdomarna verkar inte fastna på mig. Och jag blir sällan nere eller less, bara ibland om det blir för stressigt eller jag har för mycket på gång samtidigt. Men det har blivit bättre nu då jag i stort är klar med skolan osv 😃
Läste för ett antal år sedan om sådana som var så empatiska att de kunde lätt känna av andras sinnesstämning. Trodde ett tag att jag kunde känna av andras fysiska smärta också, men jag vet inte om det stämde…
Förstår det med din vän. Och hur du kunde sätta dig in i dennes situation på så sätt.

Nog har man svaret inom sig, det tror jag med.
Jag har fått höra att jag är en upplyst som återfötts på jorden, så visst tror jag att jag har ett särskilt syfte här. Jag vet inte, men det kändes så slående bara, han pekade till och med ut vem jag kan ha varit (denne mannen finns på detta forum, hehe, och om jag förstod han rätt).
Det är inte egentligen vad andra har sagt om mig som får mig att tro, utan mer det jag erfarit och upplevt, och den upplevelse som jag har just i detta nuet. 🙂Men man kan aldrig riktigt veta.

👋

Annons:
[niklaeri02]
2016-02-01 22:56
#56

(tack för frågan förresten)

[Crystal93]
2016-02-02 14:01
#57

🌺Må hon vila i frid!

Det är ju underbart att veta! Då vi lever inom våran lägre energi så kan negativa energier manifestera sig omkring oss.

Ja.. det finns säkert 100tals olika sorters meningar till människors gåvor.
Men bär alltid i tanken att gåvor har sina för och nackdelar.
Du lär få veta om dina gåvor, dessutom kan vi ju alltid utvecklas!
Personligen trivs jag inte i att höra och känna hur mycket andra avskyr mig.
Men det har ju också sin fördel.. eftersom jag får veta vilken som är äkta.

Skulle du vilja utveckla vad "upplyst" är för sorts människa? Då jag inte vet.🙂
Det är alltid fascinerande att veta om sitt förflutna och vilken man egentligen är och har varit tidigare!

😃Precis.. som du skriver, det är viktigt att lyssna men följa sin egna intuition!

Var så lite utav så mycket!👍

[niklaeri02]
2016-02-02 18:05
#58

Absolut, gåvor har både negativa och positiva sidor. Två sidor av samma mynt.
Man verkar attrahera den kunskap man behöver för stunden. Helt plötsligt dyker någon/något upp som balanserar, och ger en det man behöver veta just då 👍

Jag kan alltid försöka 😊
Upplysning är för mig att bli ett med Gud, med alltet, universum, skapelsen, eller vad man nu vill kalla det.Vad man kallar det spelar egentligen ingen roll, men figurer som Buddha, Jesus, osv anses ha varit (och kanske fortfarande är) upplysta.
För mig är det så färskt, så jag kan inte göra det så mycket klarare, förutom att min upplevelse av detta var som att ett lugnt skimmer sänkte sig över allt, och det yttre spelade liksom ingen roll längre…På både gott och ont kanske i början.
Men söker man på youtube hittar man bland annat videon med Eckhart jag bifogat, tycker han är trovärdig och bra på att förklara…om du orkar, och vill lyssna på videon det vill säga. 🙂

👋🌺

[Crystal93]
2016-02-03 17:44
#59

SkämtarDet tror även jag.
Men jag tror också att alla har olika gåvor, sen att den/dem gåvorna bara kan likna andras. Annars skulle nog kända människor inte va särskilt kända, eftersom flera redan har deras gåva.. förstår du?Förlägen

Jag funderar även om gåvorna är genetiska.. eftersom en naturlig ledare i flesta fall får ett barn med samma egenskap. Jag har nämligen observerat barnens relation till sin moder eller fader, som ex.. min systers make va en tidigare modell och deras enda son är som född modell. Från när han va en liten bebis så va han noggrann över att posera framför kameran! Skulle kunna visa dig.. han är ju bara för bedårande.SkrattarMen jag tror faktiskt det finns så mycket mera att lära hos barn, som ex.. varför får män i flesta fall en kopia av sig själv? Min broder är en kopia av min far, min tvillingsjäl är en kopia av sin far, mitt x är en kopia av sin far, liksom ett annat x osv.. Det måste ju finnas ett svar till varför män får en exakt kopia av sig själv och inte kvinnor? Jag börjar också tro att ens egna egenskaper förs över till barnet, så om jag t.ex utvecklar mina egenskaper, så kommer den utvecklingen föras över till barnet, så där jag slutade, börjar barnet.Får idé

Men.. jag har även läst om tvillingsjälar får barn inom sin högsta utveckling så får dem så kallade "kristallbarn" som ska va en perfekt blandning av alla energier och som dessutom blir fri från karma. Dem menar att utvecklingen inom oss kommer attrahera barnet som passar oss, om vi fortfarande har karma, så kommer vi attrahera barn som ska visa oss vägen. Som t.ex om fadern är rasistisk så kommer han få en flicka som gifter sig med en annan ras eller om modern inte kan se längre än till näsans tipp så kommer hon få en son som kan se ifrån alla perspektiv!

Fascinerande är det i alla fall att naturen finner sin väg till attraktion.
T.ex om en man inte kan va den stiligaste eller starkaste, så kan han va den smartaste! Vilket i sin tur attraherar människor som älskar intelligens.Cool

Som dem brukar säga "Do never bully a geek, because one day he/she will be your boss" Haha, så sant!Skrattar

Ja! Men då förstår jag..Tummen upp
Däremot förstod jag tidigare att man kan bli "upplyst" men inte vara.
Fnissade dock när han började tala om att funderingarna inte va relevanta, då jag personligen är en informations "dyrkare" och studerar som sagt allting från himmel till jord, varje dag. Men jag förstår hans mening..😊

Men när jag väl har dessa stunder, som jag inte funderar.. så erkänner jag att det är gudomligt skönt!Kär

🌺👋

[niklaeri02]
2016-02-03 18:58
#60

Jag förstår hur du menar.
Det är inte alltid lätt att se skillnaden/likheten mellan olika "gåvor", men jag tror också det handlar om omständigheter och personliga drag vem som blir känd eller inte. Även vad som faller en naturligt och vad som intresserar ens sinne just nu 🙂
Man behöver vad jag vet inte bli känd som upplyst exempelvis, det kan vara "vem som helst", vaktmästaren på skolan, eller kassörskan på ICA…dessa kan vara upplyst utan att vara kändisar…Men det är ju just kändisarna man ser och hör 😉
Nu ska jag inte snöa in på upplysning, men det som exempel.

Ja, som du skriver är detta nog väldigt genetiskt vem man blir osv. Men även som sagt miljö och omständigheter.
Hehe, då kanske jag är undantaget då det alltid är sagt att jag liknar mamma mer än pappa, haha. Men det du skriver behöver ju inte vara fel för det!

Kristallbarn har jag läst om.
Jag vet inte så mycket om karma…men tror ändå att någon form av karma alltid kommer finnas så länge man lever det fysiska livet, men det är bara min egen uppfattning från mitt perspektiv ☝️

Haha, det citatet var bra!

Okej, vad bra.
Jag tror upplysning är en plötslig insikt, och att man sedan under livet utvecklas som upplyst i sin personlighet, och integreras med Gud och insikten, tills man har ett "Buddha-sinne"…men det är bara mina egna tankar om saken.
Får jag fråga av intresse, vilken skillnad sätter du i "bli" och att "vara" i frågan? 🙂

Ja, precis!
Jag är också en som har lätt till att fundera och tänka, och jag tror det mestadels är positivt. Men nu på senare tiden, de sista månaderna, har jag som sagt tidigare fått en slags sinnesfrid som jag inte trodde var möjlig…Man hör att det pratas om, men man tänker bara "äh, det är nog mest prat" eller liknande, men kan börja ana att det man hör kanske stämmer… 😢

"To live in the world, but not of it."

(jag tycker detta är ett intressant ämne, hoppas jag inte blir tjatig, hehe..)

K.R.J.T
2016-02-04 20:25
#61

Ja menade inte att alla har samma slutmål, vilket blev lite fel skrivet av mig.

Många har olika slut mål, men även ett flertal har samma slut mål, och befinner du dig vid slutet är man på ett visst vis, och befinner man sig vid hälften så är man  på ett helt annat visst, även fast dessa 2 har samma slut mål.

ja the world wide web har både gott och ont i sig, massiv övervakning mindre roligt, att majoriteten av mänskligheten får tillgång till nästan all information som finns tillgänglig det är mera roligt.

Rent andligt så har ju internet varit rena dunder kuren för människorns utveckling och det gillar vi!

[Crystal93]
2016-02-06 19:52
#62

Niklas: Haha! Absolut.. jag tror dig.😉
Precis som du skriver, kändisar syns och tyvärr så gör ju inte alla andra det.

Men dem som så oftast syns är människor av "eld" element.
Det sägs att mannen är eld och kvinnan vatten, men jag tror världen vänt uppochned på dessa element, eftersom studier visar att kvinnor attraheras till män som har vatten element, liksom svart klädsel, tyst, stillsam men också känslosam och mysterisk. Medan män visar som mest attraktion till kvinnor som har eld element, dem självständiga, energiska och passionerade, som dessutom klär sig i vitt. Men det sägs att världen genomgår en förändring, då män börjar bli kvinnor och tvärtom.. så teorin va säkerligen inte missförstod, utan förr kanske män va eld och kvinnor va vatten.🙂

Ja! Som asiater.. dem är så himla små och söta.
Det är lugnt, själv är jag inte lik någon i min släkt, varken personlighet eller utseende. Man skulle kunna tro att jag är släkt med min tvillingsjäl, då vi är som kopior av varandra, förutom att han är den maskulina och jag den feminina.
Men det är fascinerande hur vissa kan bli kopior av varandra, vilket får mig att fundera varför?🤔

Karma betyder egentligen öde.🙂
Det sägs om du mördar en myra, så blir du en myra i nästa liv.
Karma är som negativa handlingar som följer oss genom alla liv, som bagage, tills vi rensar dem genom andligt uppvaknande. Min karma va t.ex separationsångest!
Så.. när en bebis föds fri ifrån karma, betyder det att bebisens själ är nyfödd,
till skillnad ifrån oss som har karma (negativa handlingar) ifrån tidigare liv.

Du har givetvis rätta kunskaper om att alla har och kan få karma,
men alla föds inte med karma!😉

Jag förstod att man kunde bli upplyst, men inte som att vara i personlighet.
T.ex så blir jag upplyst varje gång som vi skriver, eftersom du ger mig information som jag kan fundera över och kunna förstå ifrån flera vinklar. Men att vara upplyst förstod jag inte🤔Det verkar som att vara upplyst är fina och värdefulla egenskaper som kan leda flera till ljuset!😃Som en lykta.

Aw.. va inte ledsen! Jag är verkligen glad för din skull och du har ju ett underbart liv att se fram emot. Jag tror allting är möjligt, min vän.😊Självklart du inte är för tjatig! Du får gärna skriva om vad som helst.

K.R.J.T:
🙂Oroa dig inte, eftersom jag förstår och respekterar din mening!
Absolut.. internet har sina för och nackdelar men det har verkligen hjälpt oss till att finna oss själva och utvecklas. Utvecklingen va kanske långsammare förr, eftersom alla människor inte hade tillgång till all denna information som nu finns. Men givetvis kan internet antingen förstöra eller förstärka ett liv.👍

Annons:
[niklaeri02]
2016-02-07 10:44
#63

Ja, jag förstår, jag och min kusin var/är väldigt lika varandra och ibland kunde jag tänka att vi delade samma själ…men visst, det kan bara ha varit gener hehe.

Okej, jag har tänkt karma som orsak och verkan, men det kanske är ungefär så du menar?

Då förstår jag hur du menar! Den upplysning jag tänker på är den plötsliga insikten som är oföränderlig och stannar för resten av ens liv. Så om en personlighet kan vara upplyst? Både ja och nej, det är en bra fråga…Skulle tro att eftersom personligheten består av tankar och en tanke på något sätt inte kan vara upplyst, bara omges av insikten och medvetandet, så kanske personligheten inte kan vara upplyst men sinnet/medvetandet kan det…🙂

Men på något sätt är vi alla upplysta och har alltid varit det☝️

Intressant att fundera på i alla fall!

Tack, vad fint sagt av dig😊 det samma!

[niklaeri02]
2016-02-07 11:21
#64

Sedan om eld och vatten och män och kvinnor…det ligger något i det skriver. Den feminina energin är ju på något sätt det gudomliga, det neutrala…medan det maskulina det fysiska och jordiska? Och att de skiftar med tiden…kanske blir människor mer och mer neutrala ju längre tiden går? Olika könsroller försvinner mer och mer med mera?

K.R.J.T
2016-02-07 17:26
#65

Balansen mellan det manliga och kvinnliga är inom oss, vänster hjärn halva den manliga logiska delen, den högra den kvinnliga konstnärliga halvan.

I den världen vi lever idag så använder vi mestadels den manliga och logiska halvan, vilket skapar obalans i kroppen, vilket syns i den yttre världen.

Som min mor brukade säga, den personen har nog glapp mellan hjärn-halvorna :)

Så som allt annat i livet så handlar det om att hitta balansen inom oss :)

[niklaeri02]
2016-02-07 18:10
#66

Och den balansen finner vi naturligt och spontant genom meditation och upplysning.. :) :)

K.R.J.T
2016-02-07 18:19
#67

Japp :)

[Crystal93]
2016-02-08 16:36
#68

🙂Lyssna till din inre intuition.. den kan ge dig svaret som du så söker.

Man kan säga så om karma, som ett annat talesätt.😉

Skönt att vi trots allt förstår varandra! Som du sade, vi borde alla vara upplysta.
Kanske det är så att alla inte är upplysta, utan kommer bli en vacker dag?☀️

Det sägs att gud är en kvinna och djävulen är en man.😃Haha!
Men jag anser gud vara en balans mellan kvinna och man, därmed neutral, som jag tidigare sagt. Den röda, orangea, gula, fysiska energin är maskulin och representerar solen. Medan grön, blå och lila ska va den feminina, andliga energin, som representerar månen. Jag tror män och kvinnor byter energi, eftersom världen vill bevisa för oss att vi är könlösa. Som jag tidigare skrev, så känner sig män mera attraherade till eld kvinnor, samtidigt som kvinnor känner sig mera attraherade till vatten män, nu.

Se Dracula untold om ni vill få mera insikt om
tvillingsjälar/själsfränder och eld/vatten element.👍

Personligen så är jag luft element, som är den mest mänskliga, då den stimulerar psyket. Men eftersom min aura är vit, så är jag även neutral. Precis som den svarta auran ska vara. Det finns 1.000 olika auror i den här världen, som skiftar mellan mörka och ljusa färger, men dem vanligaste är ju dessa sex. Vill du lära dig hela auran, så starta med den svarta, sedan mörka, medium och ljusa färger, därefter vit och tvärtom.

Har du funderingar över din egna aura..🤔
Behöver du endast studera din älsklingsfärg.

[niklaeri02]
2016-02-09 22:00
#69

Jo, jag tror att alla kommer att nå upplysning. Man sade i en video att de senaste typ 20 åren har miljoner människor vaknat upp redan🙂

Intressant det med färgerna, jag kan dock inte så mycket om det som du verkar kunna 😊

Hur får man reda vilket element man är?🤔 förutom att vända sig inåt, eller söka typ på internet.

Min favoritfärg har alltid varit gul haha ☝️☀️

Annons:
[Crystal93]
2016-02-10 14:55
#70

Jag skulle dock skriva tvärtom.. om att alla människor inte har vaknat.😊

Genom att vara "vaken" så är vi medvetna om olika skäl och vi kan se, känna men även förstå helheten, som dem flesta tyvärr inte kan, förrän dem uppvaknat.

Därför finns såna som du och jag.. som kan hålla världen i balans,
men som även kan förhöja världens frekvens.🤗

😎Tack, men som sagt tidigare.. så är jag inte professionell inom färgläran.
Jag studerar fortfarande och det sägs att färgerna har viktigare betydelse,
än va vi egentligen kan förstå.

Hihi.. Det är simpelt, så kan visa dig vägen.
Skriv in ditt namn/efternamn och vart du bor, där har du information om dig.
Sen behöver du endast studera vidare, om du så vill.. Personligen kan jag skriva att jag har utvecklats mycket av att studera mina, men även andras element..osv.
http://www.birthday.se/

Gul? Den passar verkligen din personlighet, eftersom du är en liten solstråle!☀️
Människor av gul energi är vanligtvis relaterade till eld och lejon, dem är energiska och modiga bl.a. Skulle va roligt att veta va du har för element, då hade jag kunnat föra över lite vetskap.👍

Min älsklingsfärg är vit..😊som relaterar till luft och vågen.

[niklaeri02]
2016-02-10 21:14
#71

Du har nog rätt, men jag tror ändå det blir fler och fler som vaknar upp…de kanske har insikten där i bakgrunden, men kanske inte är så integrerade själsligt ännu.

Ja, ibland tänker jag att det är träffande att jag vaknade upp precis innan 2012 och hela den grejen ska ha hänt. Tror du på den 2012 så att säga? Vi höjer säkerligen frekvensen genom att göra oss mer medvetna med mera.

Jag fick djuret orm, och elementet jord 😊berätta gärna mer om du kan.

Hihi .. ☀️ 

👋

[Crystal93]
2016-02-11 13:19
#72

😎Det är säkerligen diskutabelt..
Jag har personligen känt att min vibration, påverkar alla andra.
Som t.ex under mitt uppvaknande så fick jag en känsla av att städa och sortera ut mitt gamla liv och alla påverkades utav det.

Det va då som jag förstod att ingenting kommer ske, om inte jag gör det.

Jag gick ut gymnasiet 2012 och träffade min tvillingsjäl då,🙂
så jag tror definitivt att 2012 va ett särskilt år och lika så kommer 2022 bli!

Sant, vi förändrar redan världen utav våran egna vibration!
Därför behöver du ej bli ledsen om det känns som om
du inte har gjort tillräckligt för den här världen.🤗

Jord? Det passar verkligen dig.. eftersom du är praktisk och jordnära, men jord element är också bestämda och bra ledare.👍Min fader är orm och ska tydligen ha flera betydelser, men dem som jag ännu minns.. är att människor som föds under ormen, är mystiska och intelligenta.

(Understanding The Elements) av Debra Silverman.
Enligt mig är Debra en mästare inom astrologi!
Det va som om hon läste av mig som en bok.

Känner du dig inte intresserad utav andras element,
så studsa över från 16:45 till 25:10.

Det sägs att eld är fysiska, vatten är psykiska,
jord är praktiska och luft är teoretiska.😉

K.R.J.T
2016-02-11 17:02
#73

jag har eld som element :)

lite lustigt att du skrev fysiska, för i början av mitt uppvaknande, så när man var ute och festade med vänner och bekanta, så var folk väldigt kram glada, även människor som man knappt kände kunde komma fram och krama en, var väldigt förbryllad över detta fenomen :P

[Crystal93]
2016-02-11 18:33
#74

Jag skulle faktiskt kunna tänk mig att du va eld!🙂Det passar dig.

Det är fascinerande hur alla element har sina unika egenskaper,
Människor som har eld element gemensamt, verkar va väldigt fysiska tillsammans, till skillnad ifrån andra element. Jag är som mest erfaren med vatten element, eftersom dem flesta i min närhet verkar ha det elementet.😛

[niklaeri02]
2016-02-11 20:43
#75

Crystal: Har själv varit en sorterare, och velat klara mig utan saker. Men har också kommit på att man måste kunna leva med saker också.. 😉 vilket jag nu tycker är nästan svårare än att leva utan saker. Hehe.

Tack för infon om elementen, kollade på videon där hon beskriver jord.!

👋

[Crystal93]
2016-02-11 21:05
#76

Aw.. när dörren framför oss öppnas, så måste dörren bakom oss stängas.
Jag tror på dig och att du kan tillrätta göra alla dina problem,
bara du ger det en chans!🙂

🌺va så lite utav så mycket!👋

Annons:
[niklaeri02]
2016-02-12 06:09
#77

Jo, det samma 🤗😃

Hälsar

[Crystal93]
2016-02-12 13:12
#78

Tack🤗

👋Desamma!

[niklaeri02]
2016-02-12 17:06
#79

Har nu läst lite i e-boken…På tal om annat.

Han skriver mycket om egot, att vara identifierad med detta, och att vakna upp. Undrar hur man kan skriva en hel bok 🥵haha. Det närmsta jag kommit en mindre bok är då jag skrivit en loggbok till skolan… det blev totalt närmare 30 A4-sidor tror jag 😇om jag minns rätt, men den hade ju inget med andlighet att göra så klart.

Du kanske skulle skriva en mindre bok om element och tvillingsjälar, Crystal, hihi 😊

Du har ju redan skrivit några intressanta sidor här på forumet 😉jag hade definitivt läst den boken 😃

Nyckeln är kanske att skriva lite om dagen, en A4 kanske, under en lång tid. Gör man det i ett år har man ju 365 A4-sidor, och det blir ju nästan det dubbla i bokformat om man tänker efter 😮och en A4 om dagen lär ju inte ta mer än 45 minuter… Men jag bara fantiserar.

Sen måste man ju vara kunnig i området oxå så klart, men Eckhart sade att man "inte behöver veta något för att bli en andig lärare", och han borde ju veta om det som är en så stor sådan!

👋

Nåväl!

[Crystal93]
2016-02-13 12:47
#80

Haha!😉Förstår din känsla.. en bok skrivs mestadels när tiden faller in naturligt, den är som ett livs arbete. Sagan om ringen och hobbit böckerna va J.R.R Tolkiens livs arbeta, som tod hela hans liv.. och dem är kända än idag, även om han skrev dem för ca 100år sedan??🤔

🌺Aw..😊Tack.
Jag funderar ärligt talat över att skriva en eller flera böcker, om mina studier.
Men vi får se va tiden kan ge!😃

😎Det är sant.. alla människor kan va en lärare.
Men genom att studera innan man bestämmer sig för att skriva om ett särskilt ämne, kan ju va vist gjort!☝️eftersom du är så fascinerad utav Eckharts filosofi, så kan du ju skriva en egen kommentar bok, om hur du tycker och tänker? Människor som älskar psykologi, skulle säkerligen läsa den.👋

[niklaeri02]
2016-02-14 09:55
#81

Precis, en bok är inget man bara stressar ihop! Och det kommer naturligt som allt det andra om och när det ska. Minns att jag började läsa Sagan om ringen böckerna, men slutförde inte läsningen av någon anledning. Jag hade alla böckerna i en.

Det tycker jag att du ska göra! Som sagt så hade jag läst dina böcker…"If you can reach one person…" 🤗

Jo, man behöver nog kunskapen om ämnet så klart…jag tänker mig att man också kan bestämma några områden att reflektera och diskutera kring spontant, om man vill. Men en kommentarbok är också en bra idé!

Jag är fascinerad över hans filosofi, med flera andliga lärare, och speciellt upplysningsläran tycker jag är spännande.🌺

[Crystal93]
2016-02-22 20:38
#82

Det kan bli så under tiden som vi har andra projekt, därför tar det tid.. inte bara att skriva, utan att läsa. För mig kan det ta flera månader tills jag läser ut en enstaka bok, pga alla projekt som jag startar/avslutar där i mellan!😃

🌺Aw..🤗

Självklart.. vi är fria till att få skriva/tala om va som helst, men viss information vill vi ju skriva ner och därför vore ju inte en kommentar bok så fel att skriva.

🙂Det är bra att du funnit en eller flera personer som kan inspirera dig!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

😞Det känns som om vi bombarderar yon's inlägg..
kanske vi ska börja runda av och tillåta andra få skriva av sig.

[niklaeri02]
2016-02-22 22:51
#83

Hehe, ja, jag är rätt långsam själv. När jag var yngre kunde jag ta över ett år på mig att läsa klart en fantasynovell till exempel😂

Självklart rundar vi av om du känner för det!

👋

Annons:
[Crystal93]
2016-02-25 18:52
#84

Ofta?😮Då har vi ännu en gemensam sak.

Ja😊vi skulle ju annars kunna skapa ett inlägg
där alla kan få diskutera om va dem vill.. 👋

[niklaeri02]
2016-02-26 18:02
#85

Hihi.. 🌺 

Du menar som ett inlägg med kategorin "övriga diskussioner"? Det finns även en kategori som heter "övrigt" på sajten, och även en "off topic", men det visste du kanske 👋

[Crystal93]
2016-03-01 15:29
#86

🌺Det hade jag ingen aning om.. men nu vet jag!🙂

Elsaharr
2016-03-14 23:26
#87

Alltså det är lite roligt haha. Varje gång jag kollar på klockan är den 21:12 , eller liknande. Nya's när jag kolla var den 23:23.

Zingo ;D

Upp till toppen
Annons: