Annons:
Läst 2004 ggr
rebeckaan
2013-02-20 22:01

Konstig fråga...

Jag har en ganska konstig fråga.

För några dagar sedan så sov jag över med två kompisar. En av våra kompisar är väldigt kristen och ville be en bön på kvällen. Hon frågade mig och min andra kompis (Som inte har någon speciell beteckning på vår tro) om vi ville be med henne. Vi som är allmänt intresserade tycket det var en rolig och intressant grej hängde på. .Min kompis(den kristna) Sa någon bön då, medans vi höll varandras händer. Plötsligt så blev det helt vitt i mina ögon och det kändes som att jag fick en stöt igenom hela kroppen från mitt huvud ner till min hand. Jag ryckte till och skrek till (Skrämde skiten ur kompisarna..) Efter det fick jag ett känslorus och började gråta samtidigt som jag börja skratta…

Någon som har någon idé om vad som hände, för jag har då ingen aning alls :S

Annons:
Zofia89
2013-02-20 22:50
#1

jag skulle också vilja veta =) ofta när jag ligger med ögonen fast kan det blinka vitt i ögonen, som om man blundar för en kamerablixt bara att det är många flashar… Annars upplever jag det som du TS och känner som en stöt och sedan en massa blandade känslor…

rebeckaan
2013-02-21 09:57
#2

1# Jag får också sådana flashar! :) Vi får hoppas på svar ;)

Korlis
2013-02-21 21:04
#3

Vet inte jag heller. Tänkte bara skriva det, så det inte känns som att folk som inte svarar bara ignorerar. :)

retep
2013-02-22 10:43
#4

Som jag ser det så är det något som händer i nervsystemet. Det psykiska och fysiska system som alla våra sinnesintryck och upplevelser är kopplade till. Känslomässiga och mentala energier, urladdningar kan uppkomma av att man själv eller tillsammans med andra. Har en särskild uppmärksamhet och fokus kring något som ar spännande och känsloladdat. Upplevelser som kan visa sig som mentala bilder, ljusblixtar, fysiska förnimmelser o.s.v.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Piixy
2013-02-22 12:36
#5

Kanske var att ni var trötta, då ögonen också är trötta. hade ni stearinljus? 

Om ja så kan det vara den som brände fast i ögonen. :)

[Mirjam76]
2013-02-25 11:59
#6

Du fick känna Guds närvaro 🙂 Minns första gången jag kände Guds närvaro, så bländades jag också av Hans ljus i mitt inre + att en kraft gick igenom min kropp.

Annons:
Upp till toppen
Annons: