Annons:
Läst 7086 ggr
Krissegy
2/16/13, 4:52 PM

Änglar nära?

Har vi verkligen änglar som spenderar sn tid hos mig hela tiden, en verklig andlig vägledare som ser och hör mig? Men om de nu är så så varför? kan de inte kontakta mig.Jag vet inte hur många jävla gånger jag har ropat i gråt. Men ser jag något, hör jag något? Nej!

Hur ska jag göra?

What we think, We become

Annons:
yamher
2/17/13, 9:04 PM
#1

alla har minst en vid sin sida. Det är skyddsänglar. Det flesta skyddsänglar är nära anhöriga eller andra personer som står vid vår sida. Vi behov (kortare eller längre) kan man ha ett starkare skydd som en ängel. Det är fullt inte lika vanligt. Oftast är det när man går igenom jobbigare perioder, mer utsatt som en del mediala är, eller nedstämd och då också i större risk grupp för att inte följa sin "väg".

Skillnaden är som mellan en mors kärlek och beskydd och en body gaurd. Naturligtvis är den sist nämnda mer expert på att skydda dig, fast på ett mer opersonligt plan (ängeln), medan den kärlek och värme man kan få av en nära anhörig som är villig att kämpa för dig är mer värt i längden.

I de tillfällena som du beskriver är det svårare att märka och se dem omkring sig. Men du är aldrig ensam! hur ensam du än känner dig.

Be dem hjälpa dig att lätta på dina känslor när du mår dåligt. Ofta kommer lättnaden inom kort tid, ibland dröjer det lite men det är något som de ganska enkelt kan hjälpa dig med i stunden. Det löser inga problem men det kan ta udden av det.

Alis volat propriis Oskyldig

sveavännen12
2/18/13, 9:32 AM
#2

Yamher, du skriver att en del mediala människor är mer utsatta; Hur kommer det sig? Är det inte så att vi alla är mediala men att vissa har det mer nära till hands? Jag ifrågasätter absolut inte det du skriver, jag funderar bara.

Krissegy, jag känner precis som du ibland. Var är dom när man behöver dom som allra mest?? När det är som jobbigast o man behöver känna deras närhet o kärlek som mest är man oftast för ledsen för att vara lugn o lyssna innåt. Annars tycker jag att jag är rätt duktig på att lyssna o känna efter. Tycker att jag har en, kanske inte superbra men, god intuition.

Jag önskar att jag o min vägledare skulle ha en fungerande dialog. Just nu känns det mest som en envägskommunikation, en monolog, där jag ibland snappar upp budskap i form av kännslor osv. Hur kan man göra för att utveckla o förbättra kommunikationen o dialogen?

yamher
2/18/13, 8:39 PM
#3

om alla är mediala så skulle alla möta dem på andra sidan. Men eftersom inte alla gör det så utgår jag iaf från att alla inte är det. Att "se" spöken i vår egna dimension har inte något med att vara medial att göra. Det visar sig för dig.

Sedan kan en del vara som fyrar i mörkret men för det inte vara utsatt.

Allting är inte människor redo för att möta. Eller veta sin egna begränsningar. Då bör det finnas någon som kan bryta eller skydda oss från det vi inte är mogna för.  Vissa mediala jobbar mer med andar och väsen och kan behöva ett starkare skydd av den orsaken. Att andra andar håller avstånd o inte pockar på uppmärksamhet hela tiden, vilket kan slita ut vem som helst. Det finns massor av orsaker till varför man i en kortare períod eller längre kan behöva extra skydd. Det kan även gälla när ens egen skyddsängel inte klarar av, eller känner att denne mäktar med situationen.

Alis volat propriis Oskyldig

[saradomin]
9/14/13, 3:23 AM
#4

Vad ska din skyddsängel komma och säga till dig, skyddsängeln bryr sig inte ett dugg om fysiska, du måste utvecklas andligt för att få kontakt med ängeln, jag kan hjälpa dig om du vill utvecklas.

Yon
9/14/13, 9:37 AM
#5

Änglar/guider - Jag betraktar dem som att de har ett eget liv, men de bryr sig om oss.

Jag tror inte att de har några färdiga svar. Jag tror att deras närvaro strålar ut en kärlek, som påverkar oss till att finna egna lösningar som är bra. Om vi öppnar oss för att ta emot den kärleken, så kommer det påverka vårt sätt att tänka. Det är dock fortfarande vi som tänker fram lösningar och svar, men vi blr inspirerade av deras närvaro. Jag tror också att deras energi kan översättas till tankar och känslor som dyker upp hos oss. När vi får in energin från änglarna/guiderna så formas tankarna på ett sätt som känns främmande för oss för att vi inte brukar tänka eller uppleva så som vi gör när vi är påverkade av deras närvaro.

När vi umgås med personer med positiv energi, då påverkas våra tankar i positiv riktning. Det samma kanske gäller med änglar/guider, fast det är starkare.

Det handlar väl kanske mest om att öppna sig för den energin som änglar/guider skickar.

Att fördjupa ens intuition, och att observera och uppleva sitt inre (tankar och upplevelser) tror jag är ett sätt att närma sig.

[saradomin]
9/14/13, 11:39 AM
#6

Du har inte förstått mig, de är klart de är skyddsänglar, men om jag inte är andlig, vad ska skyddsängeln komma och säga till mig, när mina tankar handlar bara om fysiska, man måste tänka om andliga och utvecklas, för att kunna få kontakt med din skyddsängeln.

Annons:
retep
9/14/13, 1:15 PM
#7

Krissegy!

Du frågar, vad skall jag göra!

Jag tänker att du kan finna tröst, glädje och styrka genom den kunskap, vetskap du fått av att läsa Samtal med Gud. Med att ha tillit till dig själv istället för att lita till änglar och guider…Förutsättningen för att du alls skall få någon att lyssna och hjälpa, är du själv!

Att du tar fram din andlighet och självkännedom, att du är ödmjuk, tillitsfull, kärleksfull och lugn

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Nandini
9/15/13, 7:30 PM
#8

Det finns en kvinna på Irland som heter Lorna Byrne. Hon har haft kontakt med änglar sedan hon föddes och hon ser de lika tydligt som hon ser människor.

Lorna har skrivit böcker om sina möten med änglar. Jag kan verkligen rekommendera att läsa dem! Den första heter Änglar i mitt hår. Där berättar hon om sina möten från det hon är liten. Folk trodde att hon var efterbliven eftersom hon liksom var i en annan värld. Men hon är lika normal som alla andra. Numer reser hon runt i världen och berättar om änglarna. Hon har varit i Sverige, jag var och lyssnade på henne en gång. Fantastisk kvinnar!

Hon säger bla att alla människor har en skyddsängel som finns med ända från det vi föds. Och även om vi inte kan tro det, så finns den med oss. En ängel ger oftast små och subtila signaler, så man nästan undrar om det var något där. T.ex en liten strykning på ryggen, eller att det känns som att någon blåser dig i nacken, o.dyl.

I Lornas böcker finns det många, många exempel och jag lovar dig att du kommer att älska hennes böcker.

TezzD
9/15/13, 10:58 PM
#9

Tack nandini! Beställde nyss boken från bokus för 70Kr inkl frakten!

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Nandini
9/16/13, 12:17 PM
#10

Härligt! 😃 Hoppas du tycker om den!

Piixy
9/16/13, 12:19 PM
#11

Krissegy: hur gör du när du försöker ta kontakt. Va tänker du?

Jag har aldrig"träffat" min ängel i tankarna, men kan säga att det känns så. Prova en grej om du verkligen vill ha en dialog: Astral Projektion, höj din frekvens som jag. Så kan du en dag komma till änglarnas dimension, och "prata" som du kallar det :) Allting handlar om vilja. Änglarna kommer märka att du vill så de kommer göra sitt bästa för att hjälpa dit behöv :)

kram

Jane-Lyzell
9/16/13, 2:31 PM
#12

Fotspår i Sanden !

En natt hade jag en dröm. Jag drömde att

Jag gick längs en strand tillsammans med Gud.

På himlen trädde bilder ur mitt liv fram.

Jag såg på varje bild två par fotspår i sanden;

Ett par var mina och det andra var Guds.

När den sista bilden syntes såg jag tillbaka

På fotspåren. Jag upptäckte då att många

Gånger under mitt liv fanns endast ett

Par fotspår. Jag såg också att detta var under

De mest ensamma och svåra stunder i mitt liv.

Detta bekymrade mig mycket och jag frågade

Gud om detta. ”Gud, du sa att när jag en gång

Bestämde mig för att följa dig, att du skulle gå med mig hela vägen. Men jag ser att under de

Svåraste tiderna i mitt liv finns det bara ett par

Fotspår…… Jag förstår inte varför ?

Du lämnade mig när jag behövde dig som mest”

Gud svarade: ”Mitt kära barn. Jag Älskar dig

Och skulle aldrig lämna dig. Under tider av

Svårigheter och prövningar när du bara kan

Se ett par fotspår,

Då bar jag dig”.

(Mary Stevenson)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Piixy
9/16/13, 3:15 PM
#13

Fin drömm :)

Annons:
TezzD
9/16/13, 6:54 PM
#14

Den e Fin Jane 🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Shalin
9/22/13, 4:28 PM
#15

#12 Det där gjorde att jag ryste :) På ett bra sätt förstås hihi ^^


ProvinsiaRivers
9/22/13, 8:22 PM
#16

Man kan be om små tecken från änglar och sina bortgångna nära.Jag bad tex min farmors själ att knacka på mitt sovrumsfönster och samma natt vaknade jag av hårda knackningar i fönstret! Då vet jag att hon hört mig och gett sitt tecken:)))))

Ibland ber jag änglar ge mig tecken att jag är hörd och då hittar jag vita fjädrar snart och små slantar här och där!! Jag vet att dom hör oss! Men be om tecken så du känner dig trygg i vetskapen:)) Vi är aldrig helt ensam och änglar och andar bär en del av vår tunga börda även om vissa har svårt att tro det i stunder..

Lumine
10/15/13, 2:58 PM
#17

Vi alla har skyddsandar/skydssänglar. Jag kan känna av mina ibland, jag har nog sett dom vid astral projektion dessutom- ibland har jag svårt att komma ihåg mina färder. Oftast när jag vill att dom ska visa att dom är med mig, så ser jag någon fjäril flyga förbi när jag är ute- dom har oftast varit vita. Ganska konstigt vid vissa tillfällen, då det varit nästan vintertid ute. Sen har jag känt att någon klappat mig på huvudet när jag nästan somnat, som en trygg hand. Dom kan ge dig idéer, hur du kan förbättra din situation, hur du kan komma upp ur din ledsenhet.

signemo
10/15/13, 10:10 PM
#18

Precis som många av er vill jag förstå, vill jag känna, vill begripa.

Har gjort några mediala sittningar i livet , två per telefon, en per brev o en  irl.  Det har varit mycket seriösa medium vid dessa tillfällen. de har gott ryckte och upplevs som mycket kunniga.

Har fått höra att jag är en gammal själ som levt många liv., kan utveckla mig  när jag är mogen att göra det. Utveckla har inte betytt att jag skall jobba med det, men förstå, känna.Att jag är medial, har mediala förmågor..

Inget begriper eller hör eller förstå jag ännu.

Att jag kan vara en gammal själ. Det kan jag däremot ta åt  mig direkt, jag har alltid känt mig som en sådan.

Var rädda om varandra

[Hukanson]
10/18/13, 4:55 PM
#19

I en liten bok som jag har om änglar så rekommenderas det att välja rätt ängel för problematiken och åkalla ängeln med rätt rökelse och färg på stearinljuset. Då ser ängeln att man verkligen bryr sig och gör ansträngningar.

Det går säkert också att googla på änglaböner.

Lumine
12/1/13, 11:28 PM
#20

@Hukanson
Det har inte att göra med skyddsänglar dock. Det är som du säger kalla på en ängel för ett visst ändamål- beroende på vilket problem man har. När man gör en sådan ritual du beskriver om, så har det att göra just med ritual och magi.
En skyddsängel eller skyddsande har man ändå, som följer en hela livet. Man kan också be sina egna skyddsandar och änglar om hjälp. Alla har inte en ängel, vissa har en ande.

Annons:
ALPHIRA
12/2/13, 12:03 AM
#21

Få jag be om en JÄTTESTOR ursäkt -om någon tycker illa om vad jag säger nu. ❤️

Jag förstår inte riktigt det här med ljus mm, ritualer av allehanda slag hit och dit för att få kontakt med änglar. Förlåt mig.❤️

I min upplevelsevärld kan änglarna komma NÄR som helst, HUR som helst och på ETT SÄTT som man inte ens anar.

Dom kommer när det är dags. När det behövs av olika skäl. När det är något syfte att dom ingriper. Pratar nu om "extra" änglar.

Antingen visa sig själva som en energi eller via en mäktig uppenbarelse. Eller genom olika slags (miljontals olika slags) tecken både i drömmen och i det verkliga livet eller någonstans emellan dom.

Däremot tror jag att vi alla har en eller flera skyddsänglar hela tiden, med eller utan ritualer.

Jag tror, jag vet inte.

CarolinaE
12/2/13, 11:46 AM
#22

Jag har läst att Änglarna vill inte tränga sig på (om det nu
inte händer något som gör att de måste gripa in i form av
Änglavakt) utan allt hänger på oss själva.
Om vi vill ha kontakt så är det vi själva som genom ex.
meditation eller bön ska få fram att vi vill att de ska komma
in i våra liv.
Jag försöker leva efter detta och de finns i mina tankar för att
de ska veta att jag vill att de ska finnas omkring mig.

ALPHIRA
12/2/13, 12:18 PM
#23

CarolineE.❤️

Men små barn då…jag tror dom alla har en eller flera skyddsänglar med sig hela tiden.

Och få små barn kan uttryckligen meditera/be att ha änglar med sig.

??

CarolinaE
12/2/13, 12:50 PM
#24

#23 ALPHIRA; Jag tror precis som du, att barn har ett ständigt
beskydd av våra Änglar. För tänk så många gånger som barnen
har pratat om sina vänner som vi vuxna inte ser, det är säkert
Änglarna som de har omkring sig.

Piixy
12/2/13, 2:18 PM
#25

#3 skyddar de oss genom att skrämma oss? Så att vi slutar det vi håller på med.. :P

[sara888dormina]
12/2/13, 2:26 PM
#26

Det är klart utan änglarna kan du aldrig se eller komma in på andliga, om man inte är redo så är det faktiskt inte bra och se vissa saker, tro inte andliga är bara kärlek och godhet

[sara888dormina]
12/2/13, 2:40 PM
#27

Det är samma sak med satan varför finns det många som ryser bara av och höra hans namn, vem har fått sig en smäll av satan, de kan du fundera över varför vi blir rädda,

Annons:
[Hukanson]
12/2/13, 3:31 PM
#28

Som man har sagt så många gånger om Jesus…"när jag trodde jag gick ensam i öknen utan vänner var det du som bar mig…" på samma sätt är det med skyddsänglarna…de finns där men vi måste leva själva för att lära oss att ta ansvar för oss själva. Vi har våra läxor och arbeten här nere…

ALPHIRA
12/2/13, 4:45 PM
#29

Piixy #25.

Jag har svårt att förstå/tro att änglarna skulle skrämma oss.

Har du någon speciell erfarenhet? Skulle vara lärorikt att höra…

Yon
12/2/13, 6:41 PM
#30

#29 men hon verkar också ställa den frågan.. Men vad vet jag :P

ALPHIRA
12/2/13, 6:46 PM
#31

Precis Yon, hon ställde den frågan…

Fick bara en känsla att hon eventuellt skulle ha upplevt något, blivit skrämd, och möjligen tror att det var en ängel som skrämde upp henne…

Men vaddå, det var bara min känsla… 🤔

Yon
12/2/13, 6:54 PM
#32

Aha :) Sedan såg jag ej hur #25 relaterade till #3 men sedan tänkte jag att hon kanske menar att änglarna kanske inte visar sig om vi inte e mogna, för då skulle vi bli skrämda.. Men vad vet jag :P

Piixy
12/2/13, 8:02 PM
#33

HAHA, jag menar att de stoppar oss genom att skrämma oss? jag upplever att jag kanske gör något som inte står inskrivet i mitt öde, så kanske de skrämmer mig så jag slutar tänka/hålla på det den saken. ( ingen specifik sak utan bara en fundering) :D

ALPHIRA
12/2/13, 10:27 PM
#34

Yon, det var bra tänkt att dom kanske inte visar sig för oss innan vi är mogna för det.

Piixy. Fortfarande tror jag inte att änglarna stoppar oss genom att skrämma oss, inte på något sätt. Men på snällare sätt kan dom vända på dina tankar.

Jag tror så men vet inte.

Annons:
[Juel70]
12/3/13, 5:48 PM
#35

Änglar utför bara Guds vilja. Dom säger inte mycket, såvida dom inte blivit tillsagda av Fadern.

yamher
12/4/13, 9:28 PM
#36

kan jag inte hålla med om. Det beror snarare på deras personligheter och deras egna vilja att samtala. Ungefär som vi själva väljer att tala eller inte.

Alis volat propriis Oskyldig

TezzD
12/4/13, 9:47 PM
#37

igårkväll så lärde jag mig att känna skillnaden på Min skyddsängels svar och mina vägledares svar, jag har aldrig känt mina vägledares "puffningar" förr, bara min skyddsängel…
jag har två vägledare, en manlig på höger sida och en kvinnlig på vänster sida 🙂 Det fick jag reda på genom en kvinna som kanaliserar Jesus och andra "äldre" 🌺

Hon var tydligen min pappa 200 f.kr. 😎

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

TezzD
12/4/13, 9:49 PM
#38

Har också fått höra från det gudomliga att alla människor inte har en skyddsängel… däremot har dom vägledare.
Skyddsänglar finns bara dygnet runt hos inkarnerade änglar. Det finns många sådana i människoformat idag. Och snart så kommer jorden att bli mer andlig. och det är dags för människan att uppgradera sig för att överleva den nya tiden 😉

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

ALPHIRA
12/4/13, 11:12 PM
#39

Juel70 #35 och yamher #36.

Har inte fått träffa så många änglar öga mot öga men en har jag träffat.

Hon var humoristisk och mycket pratglad!

[8sara888dormina]
12/4/13, 11:36 PM
#40

#38

"Har också fått höra från det gudomliga att alla människor inte har en skyddsängel… däremot har dom vägledare. Skyddsänglar finns bara dygnet runt hos inkarnerade änglar. Det finns många sådana i människoformat idag. Och snart så kommer jorden att bli mer andlig. och det är dags för människan att uppgradera sig för att överleva den nya tiden"

nu har det kommit ner många andliga sökare som ska utvecklas tillsammans och måste vidare, och är man inte andlig sökare så går det bara inte, man kan inte väcka en som är oandlig det är omöjligt, för att vi ska gå in i den andra dimensionen så måste vi rena oss, vi måste lämna alla våra negativa sidor, alltså vi måste bli upplysta det räcker inte och bli medium

TezzD
12/4/13, 11:48 PM
#41

#40
Precis. Upplyst var ordet jag sökte.
De som blir upplysta klarar av att gå in i den femte dimensionen.
Många är på -vi kan kalla det "nivå två" idag. Lika många befinner sig på "nivå 3" De som redan är upplysta är på nivå 4.

Och de som är inkarnerade änglar utvecklas fortare än andra. 
Jag vet att det är många inkarnationer här inne. 😉
Jag är en av dom.

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
TezzD
12/4/13, 11:51 PM
#42

Tillägg: 
De inkarnerade änglarna i människokroppar är alltså här för att lära alla själar och hjälpa dom att bli upplysta. 

Många änglainkarnationer vet dock inte själva om ännu vad dom är.🌺

Oftast är det människor som har tron, men samtidigt haft ett svårt liv. Änglar har svårt att anpassa sig i världen pga bristen på kärlek och förståelse, dom är mer känsliga än andra och hjälper många ggr andra mer än sig själva.

Och dom väljer oftast att födas in i familjer med problem just för att i den andra dimensionen så är ingenting oövervinnerligt. 🌺

När man väl kommer ner på jorden så får man veta annat.

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[8sara888dormina]
12/4/13, 11:53 PM
#43

ja vet att jag kommer träffa en sökare här men vem vet jag inte

TezzD
12/4/13, 11:58 PM
#44

Är det de inkarnerade Änglarna som du kallar sökare? 🙂
Kanske är det jag, vem vet 😉 Jag skulle egentligen sova nu, men kände starkt behov av att gå in här innan, då jag var tvungen att lägga upp budskap på Änglar.ifokus

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[8sara888dormina]
12/5/13, 12:00 AM
#45

Ja jag vet inte vad inkarnerade änglar är, jag behöver hjälp med min utveckling

TezzD
12/5/13, 12:01 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Till #0 och alla andra. Ni undrar varför ni måste lida och må dåligt…

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

TezzD
12/5/13, 12:02 AM
#47

#45
en inkarnerad ängel, är som det låter. 
en ängel som inkarnerat in i och fötts i en människokropp för att hjälpa människorna på jorden att gå rätt väg 🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[8sara888dormina]
12/5/13, 12:07 AM
#48

#47

En ängel i en människokropp har jag säkert aldrig träffat på,

Annons:
TezzD
12/5/13, 12:09 AM
#49

Det tror jag att du har 😉

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[8sara888dormina]
12/5/13, 12:11 AM
#50

en upplyst har ja träffat,

Upp till toppen
Annons: