Annons:
Läst 4939 ggr
Lonely Moonchild
1/15/12, 10:59 PM

Hur ska man tolka detta?

Hej,

Jag är född den 21 Mars, vilket innebär att jag är född i vädurens tecken. Trots det har jag aldrig identifierat mig med väduren på något plan. Fisken däremot har jag nästan alltid kunnat känna en dragning till och ofta funnit nästan obehagligt instämmande likheter.
Förlossningen påbörjades 20 Mars och tog min stackars mamma 36 timmar (jag tackar henne varje dag för hennes tålamod) vilket innebär att jag förmodligen skulle varit född den 20:e, men det blev till den 21:a. (20 Mars är sista dagen för fiskens tecken, 21:a första dagen för väduren).

Vad betyder detta? Är jag fisk trots allt?

Jag är oerhört ny till allt sånt här och undrar lite naivt om man kan klura ut om det finns något särskilt kopplat till mitt födelsedatum, 21 Mars 1995?
Vill minnas att min mor nämnt något om något astronomiskt samt när jag en gång blev spådd med pendel reagerade pendeln kraftigt. En flicka som är född samma datum som jag hade också haft mycket stark reaktion på pendeln.

Mycket tacksam för svar, men jag ber om ursäkt om jag frågar om saker som inte har med något ni står för att göra.

Annons:
retep
1/15/12, 11:27 PM
#1

Hej Lonely…! Jag är född den 20 mars -54 och alltså fisk…enligt västerländsk astrologi. Enligt Asiatisk och Vedisk astrologi är det först och främst acendenten och inte solen man utgår ifrån. Vilket, som jag ser det betyder att man kan göra olika tolkningar. Jag uppfattar mig inte längre enbart som fisk utan har fått betydligt vidare perspektiv av att också studera Jyotish.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Gaiatri
1/16/12, 7:16 AM
#2

Man kan känna av påverkan från ett tecken om man ligger precis vid gränsen till övergången från ett tecken till ett annat. Det finns också mycket mer som påverkar än bara soltecknet.

Jag brukar använda sidan www.astro.com , har du födelsetid och ort så kan man få fram sitt födelsehoroskop.

Det finns en sida på iFokus om astrologi också. Där kan du nog få svar på din fråga. astrologi.ifokus.

Sajtvärd på Andlig utveckling

[Nidloo]
1/16/12, 12:18 PM
#3

Vet inget om astrologi, dock tänker jag rätt ofta på att jag har fiskarnas tecken.

28 februari är jag född. Sista dagen i månaden…

Fisk som djur dras jag inte till, varken att äta eller vara i närheten av. Även havet…har jag inte gillat.

Amon
1/17/12, 2:10 PM
#4

Hej Moonchild!

Om du är född på natten före kl 02.15 den 21 mars 1995 - så har du solen i fiskarnas tecken. Det är det man menar - när man allmänt säger att man är född i ett visst tecken.

Men om du är född senare på dagen - så har du solen i Vädurens tecken - men du har ändå planeterna merkurius och saturnus i fiskarnas tecken. Detta kan man utläsa i en stjärntidtabell som ALLA astrologer har.

Men för att ställa ett riktigt horoskop - så behöver man en fullständig födelsetid (helst på minuten) - och plats - både land och ort.

Solen byter stjärntecken på lite olika tider år från år. Det har bla att göra med den extra dagen när det är skottår. Det blir alltså inte jämnt fördelat med tolv stjärntecken på tolv månader annars.

Planeterna merkurius och venus befinner sej alltid nära solen - och ofta har man dem därför också i sitt eget soltecken - som då alltså blir förstärkt - eller också kan man ha dem i tecknet före eller efter sitt eget soltecken. Då kan man känna igen drag och egenskaper hos sej själv även från detta/dessa tecken. Du har venus i vattumannen - alltså tecknet före fiskarna. Och månen i skorpionen - som också är ett vattentecken liksom fiskarna.

När man ställer ett personligt horoskop och har fullständiga födelsedata - så får man också fram något som kallas ascendenten (Asc) - det är det tecken som stiger upp i öster alldeles i födelseögonblicket. Det anses också ha en stor betydelse var i horoskopet det hamnar - eftersom det också avgör var alla "hus" (eller delar av horoskopet) sedan hamnar. Då får man också fram himmelsmitten (Mc) som bla har med ens yrkesroll att göra.

Du kan ju faktiskt även ha ascendenten i fiskarna - vilket i så fall skulle förstärka fiskarnas inflytande betydligt (även om det är starkt nog med både solen och merkurius där).

Jag föreslår att du tar kontakt med en riktig astrolog - för att få ditt horoskop ställt. Det är faktiskt riktigt spännande! Lycka till! Glad

Upp till toppen
Annons: