Annons:
Läst 21326 ggr
[Mariann]
7/15/08, 7:17 PM

Retreat hos Birgitta systrarna i Vadstena

Här kan du läsa mer om retreats och besinningshelger i Vadstena kloster och Birgitta systrarna!

Birgitta systrarna

Annons:
Erika-A
7/15/08, 11:29 PM
#1

Låter helt klart intressant! Tack för länken! Glad

[Mariann]
7/16/08, 4:44 PM
#2

Varsågod! Skrattande

Jag och en vännina pratar om att ta ett sådant i en framtid, kanske nästa höst… Skrattande

[Mariann]
7/26/08, 6:38 PM
#3

även här finns det retreat

Franciskusgården - Partille

[Mariann]
7/26/08, 6:42 PM
#4

Även här i sinom tid kan man gå i retreat hos Franciskaner systrarna

http://www.svenskakyrkan.se/klostren/Francisk.htm

vickevira
7/26/08, 6:45 PM
#5

Bokmärkt :)

Ylva-Mia
1/20/09, 10:32 AM
#6

Nu ligger ju inte Vadstena i närheten av Stockholm men det ser glest ut i Stockholmstrakten så jag får nog bege mig längre bort. Vadstena är ett intressant alternativ.

Vill helst inte koppla in religioner men det tycks vara via kyrkan eller  eller kloster som detta är lättast att genomföra.

Jag ska kolla upp några spa:n också. Och se om man kan bo på ett spa utan att behöva genomgå behandlingar.

Varmt tack för alla tips Skrattande

Annons:
Hoppfull
1/20/09, 11:07 AM
#7

Här finns ett helt utan inblandning av religion… tyvärr inte i närheten av Stockholm men ändå.

Mundekulla

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Hukanson]
1/20/09, 7:29 PM
#8

Lyssnade på en äldre man som berättade om sin pilgrimsvandring från sydfrankrike genom spanien till portugal. En gammal och väletablerad pilgrimsled med alla behövliga serviceanordningar. Han upplevde definitivt att anden var närvarande och gav erfarenheter som gav insikter och minnen för livet.

Indiania
1/20/09, 7:38 PM
#9

Ja det skulle vara intressant att besöka något kloster och gå in i tystnaden, tack för tips!

" Var nära naturen - var när dig själv "

moonflower
1/21/09, 10:25 AM
#10

Har faktiskt i dessa dagar tänkt tanken på någon form av retreat - och voila, så får jag dessa bra tips - ju fler tips desto bättre!

lenau
2/5/09, 11:50 PM
#11

Har goda vänner som varit i Vadstena flera gånger. De tycker att det är toppen där. Lugnt och sköntGlad

Vill du ha ett alternativ, så kan man hyra rum på Ramsbergsgården i Ramsberg. De har vegetarisk mat och fin natur. Även fin badplats om man vill meditera vid sjön. Är inte så dyrt hellerFlört

Ljus och värme!

[Mariann]
2/6/09, 7:48 AM
#12

Varmt välkommen hit lenau! Hoppas du kommer trivas hos oss! Skrattande

Upp till toppen
Annons: