Annons:
Läst 3686 ggr
[Mariann]
2009-03-10 09:44

Naturens inre liv

Här kan vi ventilera våra tankar och funderingar omkring artikeln Naturens inre liv.

Annons:
[Mariann]
2009-03-10 10:08
#1

Om man vill läsa ännu mer om denna mycket fascinerande värld så läs här:

Devariket

cillaj
2009-03-10 11:51
#2

Kan man då säga att de med sk "gröna fingrar" lyssnar mer än andra då?

Jag brukar ju heala mina frön innan jag sår, eller växter jag köper.

Det kanske räcker med att be devorna om hjälp istället?

[Mariann]
2009-03-10 15:40
#3

Jag skulle vilja säga ja till båda frågorna… Glad fast att heala själv sker väl ändå genom devorna så….

cillaj
2009-03-10 15:59
#4

Tack för svaret, var som jag trodde då.

Choklad
2009-03-10 17:23
#5

Skrattande

U R us

[Mariann]
2009-03-10 20:38
#6

Jag har samarbetat just med devorna och en ros jag hade.

Jag planterad om en ros mitt under knoppsättning och satte den direkt ner i en grop där det stått en död ros. *ajabaja*

Jag gav den healing och bad till devorna och jag såg dessa små ljusprickar jobba med rötterna på den, jag gjorde detta en stund i två dagar och vartenda toppskott med blomknoppar hängde, efter ytterligare ett par dagar reste sig vartenda toppskott och blommade hur fint som helst någon månad senare!

Det funkar alltså.

har ni några berättelser om liknade?

Annons:
penke
2009-03-11 01:16
#7

Ossj Devon..är ju ett ..uttryck i jönköping :- ) (tex, när Davidsson gör en snygg dragning)

Jag har träffat på några som (säger sig) ha aktivare kontakt med devor o andra ..natutväsen,de/hon säger att jag har flera med o kring mig,det vore inte helt omöjligt..för jag har o tycker om att ha många växter hemma o runt mig.

det jag fäste mig vid i artikeln,var det om att ..göra en deal med devorna. Det fungerar för mig ! nja,jag har ju inte sett o talat direkt till någon deva??,jag har mer ..pratat  till grönsakslandet..Skäms äsch, menar.. att jag har pekat på några,ställen.oki,ta av de här ,men lämna resten så slipper jag ha nät o .."gift".o  lovar sköta vattning, det har faktiskt fungerat! (till drygt 90-95%)

¿ slump eller inbillning ? tjaa,det känns iallafall skönare att leva tillsammans med min trädgård,än ha det som en kamp(krig)

*grön*

penke

[Mariann]
2009-03-11 07:50
#8

#7 KUL!

jag fösöker också leva med trädgården än mot den Glad

Bra uttryck förresten, prrecis det jag änvänder med hår också "lev med håret inte emot" Flört

Choklad
2009-03-11 12:16
#9

Då har jag nog devor hos min Mönjelilja, den har tillhört min man, och den blommade nu hur länge som helst med fina stora blommor, och när den efter lång tid bloat ut, så just när jag trodde att den vilar, så får jag se att nu komer det ännu en stor vacker stängel med knoppar på. Men jag har inte skött om den , utan bara precis givit den lite vatten!Obestämd

kan tillägga att jag inte är någon trädgårdsmästare precis, blommorna hos mig hade nog velat ha en annan "matte".

U R us

[Myy2000]
2009-06-07 14:00
#10

Jag experimenterade med att heala mina ört frön. Men resultatet blev inte så bra. Frön som skulle ta tre fyra veckor på sig att gro kom upp på tre dagar. Det blev som en tillväxtsexplosion som gjorde plantorna skrangliga och klena.

Har någon något tips hur man ska bära sig åt för att fröna inte ska "explodera", utan behålla energin lite längre?

[Mariann]
2009-06-08 08:51
#11

Varför inte bara låta dem vara först och efterhand ge dem lite varje dag Obestämd.

Jag brukar heala mina plantor om jag ser att de är lite "ledsna", annars låter jag mina vara och är mer allmänt omslutande av trädgården.

tyyppi
2009-06-08 12:02
#12

vad mådde hända om

- en mor ber devorna att förändra embryots genstruktur till det optimala bästa?

- vetenskapsmen samarbetar med devor för att skapa nya födaväxter eller växter som ger biologiska bränslen, osv

- vetenskapsmen samarbetar med devor för att skapa nya djurarter, tex mikrober för avfallsrening, bergsbruk, eller nya keldjur?

Vi människor har redan skapat nya arter genom manipulation av existerande arters genotyp. Vi är nästan kapabla att bygga en enkel organism utifrån enstaka gener. Jag undrar hur denna utveckling upptas på den andra sidan…

[Mariann]
2009-06-08 12:32
#13

Jag tror att i en framtid så så kommer vi göra just detta!

Men det är ju först när många av vetenskapsmännen är intonade med Guds Vilja det kan ske säkert.

Annons:
halvarsson1
2009-08-01 12:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

När jag målade en tavla nyligen så kom det upp en figur som ser ut som ett naturväsen. Var kan man se bilder på  naturväsen så jag vet vem det är som har kontaktat mig.

Babastina
2015-03-27 20:42
#15

Kan devor finnas runt byggnader för att skydda byggnaden?

Upp till toppen
Annons: