Annons:
Läst 4501 ggr
luxplyr
3/3/09, 9:15 PM

vad är dtta för nått?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej i dag va jag hema hos min kompis anette, och där spökar det mycket.

Vi va själva i huset då när när jag fotade detta, det är alla fall inte min kompis som står där, för hon stod backom mig då när vi var på väg upp mot trappen.

Jag tycker att det ser ut som en spökhund eller vad tror ni?

Jag undrar vad det mörka runda som är runt djuret?

Är det ett spöke kance?

Annons:
Aldebaran
3/3/09, 10:09 PM
#1

Det är säkert en ork. som gått vilse från Sagan om ringen, eller kanske Anakin Skywalker som håller på att bli darth Vader i stjärnonas krig eller nått, vad vet jag??? Ni var ju där så säg mig du?

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

always89
3/3/09, 10:27 PM
#2

#1 Förstår inte varför du måste vara så ironisk? Alla här inne har inte lika stor kunskap som vissa andra, men är nyfikna på att lära sig,

Aldebaran
3/3/09, 10:29 PM
#3

Jag är inte ironisk.. Jag bara ger förslag på va det kan vara..

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Aldebaran
3/3/09, 10:31 PM
#4

men det kan ju naturligtvis vara vad som helst… Förstorar du upp det å gör det lite ljusare i t.ex P-shop så får du fram en hand som håller ett klädesplagg… Du kan faktiskt ana det utan p-shop…

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Eremitha
3/3/09, 11:50 PM
#5

Får jag fråga lite kring situationen?
Varför tog du bilden?
Såg du något? Eller kände?

Eller tog du fotot av något annat skäl, och såg den där formen först efteråt när du tittade på bilden.

Fair Winds and Following Seas!

luxplyr
3/4/09, 1:21 PM
#6

jag känder när man går i trappan så blir det jobbigt och tungt att gå där, annar är det inte det.

också så hör Min kompis och jag i sågon som går i trappen där, men  då går vi dit och tittar men inget finns i trappen.

och då fottar jag med kameran och det fastnar något som jag undrar va det är?

men jag jag anar att det kan vara en hund på bilden, fast viva aldeles själva i huset då.

Jag undrar vad det är för skugga som är bakom djuret där?

Annons:
Eremitha
3/4/09, 1:32 PM
#7

Jag är lite förbryllad över den här bilden eftersom "det okända" är så kompakt. Eteriska eller astrala former som fastnar på bild brukar vara mer genomskinliga.

Förstår hur du urskiljer en hund, men har i så fall ingen förklaring till den mörka formen runt om. Kan också se aldebarans tolkning, en arm/hand som sträcks fram och håller i något. Eller något annat som tillfälligt av misstag hamnat framför linsen.

För mig ser det i alla fall ut som fysisk materia.

Fair Winds and Following Seas!

cillaj
3/4/09, 1:56 PM
#8

Men om man förstorar bilden, onanför den sk handsken/hunden ser jag som en spiral, ungefär som en DNA spiral i ett svagt vitt sken.

Kan ju vara en form av energi.

Choklad
3/4/09, 2:07 PM
#9

Det kan vara så att det är något som du känner och "ser" men som andra mindre medial inte ser? (som jag t.ex? )

U R us

Denna kommentar har tagits bort.
luxplyr
3/4/09, 4:21 PM
#11

aa jag är bra på att känna på mig saker inom mig, och i bland kan jag se saker med.Glad

Choklad #9

blackice
10/20/09, 9:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Har tagit några bilder härhemma och undrar vad de här kloten/ringarna är som ibland dyker upp på mina foton.

Det underligaste är det starka klotet från i gårkväll, det var släckt i köet och jag bara tog ett fotot på måfå rakt ut och ser detta starka klot, det finns inget där som kunde reflektera ljus mer än diskbänken och varför skulle det bli ett absolut runt klot av en rektangulär diskbänk?

Undanber mig ironiska svar

blackice
10/20/09, 9:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Här kommer ytterligare en bil ed flertalet klot

Annons:
maskburk
10/20/09, 4:16 PM
#14

#0

maskburk
10/20/09, 4:23 PM
#15

#0

i mitt #14 inlägg… svaret "hoppade" iväg utan att jag hann skriva något.

Jag kan inte avgöra vad som finns på bilden, men det är nog tungt som du säger att gå dit upp.

#12 # 13. bilden i ditt första inlägg kan jag inte tyda eftersom den är så lysande. I ditt andra inlägg ser det ut som flera orber i olika storlekar. Dammkorn ser lite annorlunda ut.

blackice
10/21/09, 9:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Så starkt lysande som min första bild har jag aldrig sett tidigare men så har jag inte direkt provat att fotografera ett svart rum förut hellre.

Är det någon som kan säga vad man menar med orber egentligen, har jag rätt när jag tokat det som att det är någon form av aktivitet härhemma? Är det så så har jag full rulle här.

Skickar med en bild jag tog igår kväll

[Mariann]
10/21/09, 3:16 PM
#17

Det finns en sajt för just detta på iFokus Skrattande

spökbilder i fokus heter den

jag tror det är bättre om vi med lite foton av orber mm håller oss där, så vi inte konkurrerar med deras intressen. Oskyldig ( hittas under hobby & hantverk)

Kristall47
10/22/09, 11:49 AM
#18

Utan tvekan orber som då är andar. Känns det jobbigt därhemma så kan du ha aktivitet, men annars så har vi andar omkring oss alltid. Är vi stängda så märker vi inget särskilt av dom, är vi öppna så blir det annorlunda.

blackice
10/26/09, 10:44 AM
#19

Det har hänt några gånger att jag har skyndat mig upp från källaren och in från trädgården då det kännts obehagligt och håren på armarna och i nacken rest sig men annars är det inte så farligt.

Några gånger har även mina hundar reagerat och någon gång har folk som varit här kännt av något när jag senare undrat men de har inte upplevt det som obehagligt direkt, har ju bara frågat några så de andra vet jag inte.

Tack för tipset med andra sidan, har inte sett det förut.

Lifea
10/30/09, 12:50 PM
#20

luxplyr

Jag tycker det ser ut som det skulle kunna vra så att du råkar hålla en handskbeklädd hand/finger lite framför linsen. Eller att en del av kamerafodralet eller liknande

Annons:
Upp till toppen
Annons: