Annons:
Läst 3962 ggr
AnnMarDan
2010-02-07 12:35

Ber om hjälp, nykomling och vilsen

Under många år har jag gått hos en massör för behandling av mina axlar. En dag förra sommaren var det något som sa att jag skulle sluta gå hos henne och börja gå hos en zonterapeut istället. Jag fick kontakt med en tjej som även arbetar med healing. Sedan dess har inte mitt liv varit sig likt… Mycket har jag blivit medveten om som jag aldrig kunde tänka mig tidigare. Mitt problem nu är att jag känner mig så fruktiansvärt ensam och vilsen! Jag skulle behöva hjälp och stöd i allt som händer! Jag söker svaren hos min ängel, vet vem det är som vakar över mig men jag behöver PRATA Skrikandesmed någon. Jag vet inte vart jag ska vända mig så jag undrar om det finns någon vänlig själ som kan hjälpa mig, vet inte om hjälpa är rätt ord men som bara kan finnas och lyssna (via mail?) samt vägleda mig då det behövs?

För mig är mina nya upplevelser allvar och en dör som står på glänt till något mycket större.Glad

//Maria

 

//Maria

Annons:
[Mariann]
2010-02-07 16:13
#1

Hejsan och varmt välkommen hit! Skrattande

Du kan gärna pm mig om du tror jag kan bidra på något sätt.

Annars skulle jag vilja visa dig en artikel som kanske kan passa att läsa. Andlig ensamhet

AnnMarDan
2010-02-08 08:22
#2

Tack för artikel tipset. Det är så jag känner det!!! Varför är frustrationen så stor. Jag skulle vilja prata med mina vänner men det går bara inte. Hur ska jag veta när jag gör rätt? Tidigare har jag haft ett mycket brokigt liv och tufft i arbetslivet. Jag har studerat vidare och har många poäng på högskola men inte någon direkt "examen" som är fin. Jag är nöjd med de valen jag gjort. Idag är jag på ett ställe där jag egentligen trivs med arbetskamraterna men hela mitt intre skriker att jag inte ska stanna efter provanställningen för det är fel ställe för mig. Min röst säger att jag ska arbeta med "större" saker än här. Det känns konstigt då jag inte vet vad och var det är. Fortsätter jag här ( bara jag skriver det är det en röst som säger "det ska du inte…") kommer jag inte vara lycklig. Som tur är har jag ett rejält skyddsnät från mitt förra jobb så jag behöver inte på något sätt vara orolig för att bli arbetslös ett tag.

Det är bara det att allt känns så förvirrande. Denna röst som jag hör så tydligt nu har jag hört sedan jag var liten. Sedan strax innan jul vet jag vem det är som sitter där, vem som är min skyddsängel. Jag ser honom ofta men inte som jag ser andra människor utan mer inom mig. Han står ofta i dörröppningen och tittar på mig med ett finurligt leende som säger, "jag har något bra på gång men kan inte säga det till dig ännu…" Är jag knäpp??? I helgen har jag upplevt att denna person nästan förföljt mig, inte på något negativt sätt men du fårstår hur jag menar? Det är tryggt, men ändå pirrigt, skrämmande och förundrande över allt som sker. Därav behovet av att få berätta för någon.

Ja så här är det idag, Tack för att du vill lyssna!

//M

 

//Maria

[budewabo]
2010-02-10 09:17
#3

#2

Den här personen som behandlar dig med zonterapi, hjälper denna även dig att jorda dig?

Det är så lätt hänt att välvilliga människor hjälper en att öppna upp för energierna medan de inte har någon koll på det här med jordningen. Det är först och främst här på jorden vi lever och det är lätt att vilja släppa 'allt' och vara mest i energierna för det är mycket behagligt. Trots all hjälp jag själv har fått har det varit perioder när kronchakrat öppnat sig mycket i taget och då är det lätt att glida iväg. Och det kan lätt kännas som att man är knäpp. Men om du jordar dig så behåller du en stabilitet och en känsla av verklighet även om märkliga saker händer. Det är precis som i karate där grundpositionerna är a och o. Man måste vara centrerad, i balans för att kunna hantera det som kommer.

Självklart skall vi lyssna på våra inre röster osv men i grunden står 'de' neutrala till om vi har jobb eller inte, bor i hus eller på gatan, har mat för dagen eller ej osv. Ansvaret för att skapa vår tillvaro på jorden har vi själva och ibland får man faktiskt be 'dem' att lugna ner sig lite. Det är inte så att de alltid har 'rätt'. Det är du (och utifrån din tillvaro) som fattar besluten. Ingen annan. Det handlar om att man själv tar ansvar. Att lämna det till någon annan (var 'den' än befinner sig) är att frånta sig själv kraft och ansvar. Ett av våra syften här på jorden som jag ser det är att finna källan till vår egen kraft inom oss. Men det betyder tex inte nödvändigtvis att slaviskt lyda en 'röst'. I början när man öppnar upp är det kaotiskt och nytt och rörigt. Och otroligt roligt och spännande.

Jag brukar noga kolla upp hur de som behandlar mig verkar leva. Hur ser behandlingslokalen ut, hurdan är personen osv. Det är viktigt att de man tar hjälp av själva är 'rena' i sina energier och har skapat ett bra liv åt sig själva. Om deras liv är rörigt och stökigt så kan de ju aldrig hjälpa dig på rätt bana för då har de inte identifierat komponenterna hos sig själva ännu. Jag vet om en kvinna på iFokus som skrev att hon gett gratis healing i 20 år men nu äntligen börjat kunna ta betalt, litegrann betalt. Jag skulle aldrig släppa in en person som inte ser och vet sitt eget värde in i mina energier. För hur skulle hon kunna hjälpa mig att se mitt då?

Jag undrar också om du mest har behov av att berätta eller om du är nyfiken och har behov av att ta del av andras erfa?

amier
2010-02-13 08:26
#4

Jag har lång erferenhet av sökande och fått många goda råd av mina guider, men till slut tystnade de,då jag blev för beroende. I dessa tider som vi nu lever i, med höga energier som kommer til jorden, är det SÅ viktigt att vi är grundade. Jag vill bara bekräfta vad budewabo säger. J

ag har läst en bok som är kanaliserad som heter Hathor. Tyvärr har jag inte tillgång till boken nu, så författarna som är två , kan jag inte hjälpa dig med. Någon annan som vet?

Där får du exempel hur du själv ska grunda dig. Den är till för att läsas med tanke på planetens utveckling.

Lycka till

Liveva
2010-02-13 12:08
#5

#4. Hathor budskap från en uppstigen civilisation av Tom Kenyon och Virginia Essene. Mycket bra bok.

Håller helt med i det Budewabo framför och amier.

Ha en härlig dag!

yogflame
2010-02-25 10:00
#6

AnnMarDan

Hej om du kan prova yoga , det som later for bra for att vara sant ar oftast det sags det. Forutom yoga som ar sa bra. Yogan kommer ocksa att gora dina axlar battre , hela kroppen kommer faktiskt att bli battre for dig.

Har du nagra fragor sa kan du skicka pm till mig , jag lovar inte att jag kan svara pa dom men ska forsoka sa gott jag kan.

Annons:
[yodhe]
2010-02-26 00:43
#7

Kan bara hålla med yogflame,

yoga hjälper mot värk i leder och muskler, jag har själv haft fibromyalgi, men det är borta nu…

Man blir mjuk och smidig i kroppen och i början kan det kännas motigt, men det blir bättre ju längre man håller på…

Upp till toppen
Annons: