Annons:
Läst 12479 ggr
stjernblomman77
2010-09-26 11:06

Hur "låser "man upp spärrar för att få kontakt?

Jag har många gånger mediterat men aldrig fått kontakt med min andliga hjälpare hur många gånger jag än ber om hjälp och kontakt. Jag har problem med koncentation men håller på tränar upp det. När jag släpper tankar så kommer det bara massa flummer jag ser liksom inget bara dimma…

Jag har bara en känsla att jag är andlig av mig men vet inte bara hur jag ska låsa upp mina spärrar. Jag har sagt att jag är redo för att öppna mina sinnen men inget hjälper.

Om någon här kan känna nåt av mig om jag har nån förmågor som jag kan utveckla på så säg det gärna.

Behöver era tips!

Annons:
retep
2010-09-26 13:13
#1

Du säger att du är intresserad av det övernaturliga…att du har en känsla av att du är andlig och att du många gånger har mediterat men aldrig fått kontakt med dina hjälpare.

Om jag får ställa några frågor till dig…så undrar jag om du tänker att syftet med meditation är att få kontakt med sina hjälpare?

Varför tror du att du skall koncentrera dig?

Vad föreställer du dig att dina hjälpare, som du ej ännu har kontakt med är?

Vad är det du är redo för, när du vill få dem att öppna dina sinnen?

Om du funderar över detta så har du redan där börjat lösa upp dessa spärrar.

När meditationerna blir avslapnade, stilla och utan koncentration eller förväntningar då löses spärrarna upp effektivt.

När du inser att dina hjälpare inte kan svara dig så länge du är hindret och spärrarna.

När du kommer underfund med det seriösa, i att andlighet är för själens utveckling och mognad.

Att allt med att få kontakt med andliga hjälpare och det som är övernaturligt. (övernaturligt är det bara tills det blir naturligt)! Det är mer som ett intresse.

Säkert har du förmågor och fina egenskaper!

Några frågor belyste jag här, men svaret det har och kommer du fram till själv.

/ Peter

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

stjernblomman77
2010-09-26 16:51
#2

Jag mediterar för att finna svar inom mig och för att slappna av för jag vet att man mår bra av meditera men vill också kunna höra och se svar och få vägledning. Förstår inte riktigt med de frågor du har men hjälpare tror jag är änglar som finns runt om oss de hjälper oss med våran problem och ger oss vägledning. Jag vill kunna se bilder i min huvud för att få svar på mina frågor och vägledning eller bara höra en röst.

Det är verkligen svårt med detta.

[magicadehex]
2010-09-26 16:56
#3

Stjernblomman: Hur många gånger är det ungefär du har mediterat? Att inte vara så förväntansfull kan hjälpa dig att komma i djup meditation. Yoga kan vara mycket bra för att lösa upp blockeringar i systemet och få fart på energierna. Yoga kan du utöva hemma. Du kan också hjälpa systemet att rensas ur genom att se över dina kostvanor, äta mycket frukt, dricka grönt te och vatten.

Vänligen/Magica

retep
2010-09-26 19:32
#4

Som magicadehex säger så är det viktigt att på olika sätt lösa upp blockeringar och hinder, att inte ha förväntningar.

De änglar som finns runt dig, de har redan hört och känner till dina problem. För att de skall få möjlighet att kunna hjälpa dig, är det nu du som behöver kunna vara stilla och öppen, för att kommunikationen skall bli möjlig.

/ Peter

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

stjernblomman77
2010-09-26 20:53
#5

Jag mediterar 1-2 gånger om dagen men inte varje dag. Jag satte ner mig i fåtölj och hade fötter liggande på pall och andades och slappnade av hela kroppen och blev så avslappnad att mina händer och ben blir som bedövande tappar all känsel. Men sen försöker jag blunda och tänka på andningen och bara rensa bort all tankar men inget händer…satt där runt 10 min. Gjorde jag nåt fel?

Jag blundade och tänkte högt att jag är öppen o kronchakaran och sa att jag är öppen och redo om min hjälpare vill säga mig nåt är de välkomna men inget hände…

stjernblomman77
2010-09-26 20:54
#6

Magicahex: Jag har ändrat min kostvanor jag äter mer nyttigare och har gått ner i vikt. Men Yoga har jag inte hållt på med ska nog skaffa mig en bok eller dvd så jag kan lära mig.

Annons:
[magicadehex]
2010-09-26 21:51
#7

Stjernblomma: När du har förväntningar på att få kontakt med dina andliga hjälpare så blir meditationen bara som en enda lång väntan på att något ska hända, du kommer inte ner i meditation. Jag förstår att du är ivrig och nyfiken på hjälparna, men det är själva ivern som förhindrar mötet. Om du istället sitter ner och inte alls har några förväntningar, så låter du det som ska ske få möjlighet att hända. Det kanske dröjer ännu ett tag innan du kan möta hjälparna, men de finns där och de ger dig precis det du behöver i varje given stund. Kanske är det något annat du behöver göra innan du är redo för mötet? Kanske du kan meditera lite mera? Vad bra att du äter nyttigt och vårdar ditt tempel. Det ger dig bättre förutsättningar. Du har fått många fina tips av Peter också.

Utöver detta så har jag ett litet boktips till dig: Samtal med Gud av Neale Donald Walsch. Boken ger nog många bra svar på det du undrar över. Den brukar finnas att låna på bibblo, och om den inte finns på ditt bibliotek så kan man be personalen att göra ett fjärrlån.

Kram och lycka till. Vänligen/Magica

stjernblomman77
2010-09-27 00:27
#8

Tack så mycket för era tips ja det är nog så för jag har för höga förväntningar jag får försöka släppa dom och bara vara. Men jag har läst att en del ser massa saker så fort de blundar och massa bilder kommer då är de mera öppna kanske är det så att alla inte har förmågan.

Intresserant jag tror jag har sett boken någonstans hos min mamma ska se om hon har kvar så jag kan låna :)

Kram!

[magicadehex]
2010-09-27 01:54
#9

Stjernblomma: Alla kan :) och du är redan nu på god väg.

Lycka till nu. Kram/Magica

stjernblomman77
2010-10-31 09:55
#10

Magica menar du att du känner på dig att jag är på god väg? jag försöker så gott jag kan :)

[magicadehex]
2010-10-31 14:35
#11

#10: Ja, absolut.

Vänligen/Magica

vårstjärnaärdu
2017-04-03 19:48
#12

hej underbara människor! jag har bara en fråga till er som är så pass utvecklade inom det andliga, ser ni vilka förmågor jag har..? eftersom jag fått till mig att jag har det.. och vad borde jag göra för att lyckas komma ditt jag vill..? dvs, att kunna kommunicera med andevärlden bland annat då jag har en person på andra sidan som betyder allt för mig och vill verkligen kunna kommunicera med han på egen hand.. tack på förhand!

unbreakable8
2017-04-06 15:08
#13

Den här länken kanske kan hjälpa dig också :)

http://www.brobyggarna.org/546.spiritism.html

Annons:
Ghosthunter
2017-04-09 09:39
#14

#8 Försök att inte tänka på vad andra kan, det spärrar dig också. Sen en ren praktisk sak….när du är redo att kommunicera med hjälpare och andevärlden, så ha inte fötterna på en pall. Du ska ha fötterna på golvet….då blir energiflödet starkare🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Nronic]
2017-08-03 14:12
#15

Renar sig från kroppens egon. Är medveten om sina egna brister och vill bli en bättre människa. Då menar jag bli fri från egot. Då har du börjat din inre resa. Pierre

Dimocarpus
2017-08-07 22:45
#16

Håller med föregående talare här. Det du ska tänka är flödet, flow, acceptans, ingen koncentration, bara låta det vara. Behöver du verkligen läsa? Det kan hjälpa men också förvirrar. Du har det i dig. tänk inte så mycket utan bara är, fortsätt höja din empatiska nivå från inre till yttre, alltså teori och praktik! Det kan ske när som helst men tålamod och utveckla empati!

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

[colors_]
2017-08-10 18:30
#17

Denna tråd är gammal, men tycker Peter har en poäng i sitt första inlägg angående meditation. Jag har upptäckt att för stark koncentration, för hård sådan, mest blockerar meditationen. Det sägs att iallafall 51 % av uppmärksamheten ska vara på objektet för meditationen (mantra, andning exempelvis), men jag är osäker om ens det behövs. Att enkelt upprepa mantrat för en djupt ned, och tillslut är man ensam med mantrat i havet av tystnad…koncentrationen kommer av sig själv, den är naturlig. Det är min egen erfarenhet.

[colors_]
2017-08-10 18:39
#18

Jag ställde en fråga förr angående detta på ett annat forum, för de som är intresserade: http://www.aypsite.org/forum/topic.asp?TOPIC_ID=16826

NiklasTyreso
2017-08-31 12:55
#19

Vissa säger att meditation är bra för att öppna upp för kontakt med andar, men det är nog inte enda sättet. Jag tycker meditation är en härlig form av avspänning! Flera ggr /vecka mediterar jag, utan att någonsin upplevt något andligt med meditationen. Det har i alla tider, i tusentals år, funnits folk som (upplevt) att de fått kontakt med andar, långt innan det var vanligt med meditation. Bön, trummande, dansande, rökelse, offer, ritualer etc har varit andra vägar.

Nissemor123
2017-08-31 23:50
#20

Man låser upp blockeringar som sitter i kroppen och hindrar för fritt flöde. Regretion 🖒 djup hypnos. (Googla finns lite överallt) och inte minst, töm era jobbiga ryggsäckar. Börja med det. Då kan ert flöde få fritt spelrum. Meditera. Finns guidade på svenska på typ tube 😉. Bästa tips jag har.. gå en kurs..

Annons:
Energimed
2017-09-09 00:03
#21

vill du Veta vilka spärrar du har kan du ta kontakt med mig och prova en Själsavläsning. Jag kan kolla din kropp, minnet, etc på distans. Välkommen www.energimed.se Gabriela

Upp till toppen
Annons: